مدیر کل پست استان ایلام اعلام کرد:

تدابیر هوشمندانه و مدیریت مشاركتی؛ مهمترین دلایل موفقیت پست ایلام

هدایت فیلی مدیر کل پست استان ایلام، کسب این موفقیت را خواست جمیع همکاران، مدیریت مشارکتی و اهمیت قائل بودن برای جلب رضایت مشتریان دانست.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اداره کل پست استان ایلام در سنوات گذشته و ماه‌های اخیر توانسته با استفاده از مدیریت مشارکتی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه و اصولی رتبه برتر واحدهای اجرایی کشور در زمینه کیفیت ارائه خدمات را به خود اختصاص دهد.

هدایت فیلی، مدیر کل پست استان ایلام کسب رتبه نخست ارزیابی شاخص‌های کیفی اداره کل پست استان در ارزیابی عملکرد خرداد ماه جاری که بصورت ماهیانه توسط دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست صورت می‌پذیرد را مرهون زحمات و تلاش‌های بی وقفه یکایک کارکنان خدوم پست استان دانست و افزود: بی شک کسب این موفقیت و احراز رتبه اول ارائه خدمات کیفی در بین ادارات کل پست استان‌های کشور جز با اراده و خواست جمیع همکاران، مدیریت مشارکتی، اهمیت قائل بودن برای جلب رضایت مشتریان و همزبانی و همدلی کارکنان در مجموعه محقق نگردیده است.

فیلی کسب امتیاز ۹۴/۷ پست ایلام را نتیجه اقدامات هوشمندانه، نظارت‌های مستمر محسوس و نامحسوس به موقع و مؤثر مدیریت، معاونت اجرایی، کارشناسان فنی، کیفی، رؤسای ادارات و دفاتر پستی و کارکنان بخش‌های مختلف اجرایی از جمله متصدیان باجه‌ها، موزعین و متصدیان تجزیه و مبادلات پست استان عنوان کرد.

وی در خصوص توجه جدی تمامی بخش‌های مختلف اجرایی به ارتقای بیش از پیش سنجه‌های کیفی خاطر نشان کرد: پایه و اساس توسعه همه جانبه شبکه در گرو جلب رضایت مشتریان با ارائه خدمات کیفی بوده و به همین منظور توجه و ارتقای کیفیت خدمات پستی نیز پیش زمینه افزایش ترافیک، درآمد و کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

مدیرکل پست استان فرآیند کیفیت ارائه خدمات در شبکه پستی از مرحله قبول تا توزیع را یک فرآیند سیستمی و زنجیروار عنوان کرد و افزود: اگر در هریک از مراحل یاد شده و فرآیند‌های مورد نظر بی توجهی و سهل انگاری صورت پذیرد، بدون شک این امر موجب نارضایتی مشتریان و آسیب جدی به پیکره شبکه خواهد شد.

فیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء کیفیت تصریح کرد: عمل به تعهدات از طرف شرکت ملی پست به مشتریان با رعایت بخشنامه‌های مختلف، عدم قبول ممنوعات پستی، تفهیم کارکنان نسبت به شرایط موجود و تفکر شرکتی بودن، احساس مسئولیت در انجام وظایف از طریق آموزش‌های مختلف توسط حوزه‌های مختلف اجرایی صورت گرفته از جمله اقداماتی است که همواره در برتری پست استان نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل پست استان همچنین اضافه کرد: ارسال به موقع الکترونیکی اطلاعات ثبتی مرسولات، بررسی میزان بی‌نظمی‌های پستی، بهبود شاخص‌های خرید و فروش اینترنتی، کرایه در مقصد، راستی آزمایی و جلوگیری از ورود مرسولات نامنطبق و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم جهت اخذ الکترونیکی وجوه و کرایه پستی از مشتریان، الزام درج کد پستی بر روی مرسولات، بررسی و پاسخگویی بموقع به شکایات در سامانه EOP و کنترل نامحسوس و لحظه‌ای انواع شاخص‌ها و سنجه‌ها را از موارد مؤثر در کسب این موفقیت دانست.

او ارائه خدمات متنوع و نوین، بهبود و ارتقای کیفیت ارائه خدمات پستی، فعال نمودن سرویس‌های تجارت الکترونیک و امانات تجاری، تشکیل تیم‌های بازاریابی و کارگروه‌های ویژه وصول مطالبات را اهداف سال جاری این استان بیان کرد.

فیلی در پایان یادآور شد: کیفیت سقف ندارد و نباید به شرایط و اوضاع کنونی راضی بود بلکه باید به صورت لحظه‌ای در جهت ارتقای شاخص‌های کیفی و شناسایی نقاط ضعف و رفع آن‌ها با ساده سازی فرآیند‌ها و استفاده بیش از پیش فناوری‌های نوین و دیجیتالی جهت سرعت بخشیدن به عملیات پستی و کاهش بی‌نظمی‌ها به منظور جلب رضایت مشتریان عمل نمود و همواره باید جدیدترین نیاز‌ها و خواسته‌های پیدا و پنهان مشتریان را با تحقیق و مطالعه شناسایی کرده و راه‌ حل‌ها، امکانات و زیرساخت‌های مناسب در جهت رفع این نیاز‌ها برآورده و تامین نمود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.