مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست؛

بیش از ۹۵ درصد اماکن کشور دارای کدپستی ده رقمی هستند؛ ارتباط بین کدپستی و کدملی به لحاظ سیستمی برقرار است

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد اماکن کشور و همه اماکنی که خدماتی از قبیل آب، برق، گاز و تلفن دریافت می‌کنند، دارای کدپستی ده رقمی هستند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوه دولتی با رد سخنان حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا، در خصوص کدپستی نداشتن نیمی از اماکن کشور و متصل نبودن کدپستی و کدملی، افزود: براساس مصوبه شماره سه جلسه دوم کارگروه تعامل پذیری و به منظور ایجاد پایگاه اطلاعات اقامت اشخاص حقیقی و حقوقی کشور، باهمکاری بین پست و ثبت احوال و ثبت اسناد از آبان ماه سال ۹۸ ارتباط بین کدپستی و کدملی از طریق سامانه https://www.ncr.ir/changeAddress برای اشخاص حقیقی و https://ilenc.ssaa.ir برای اشخاص حقوقی برقرار شده است.

وی شمار اماکن ثبت شده و دارای کدپستی در کشور را بیش از ۵۰ میلیون عنوان کرد و افزود: از آبان ماه پارسال که سامانه اتصال کدپستی و کدملی راه اندازی شد، ارتباط کدملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی با کدپستی ده رقمی الزامی شده است.


بیشتر بخوانید


به گفته او، در حال حاضر هر فرد حقیقی و حقوقی برای انجام هر نوع مراوده قانونی اعم از دریافت پاسپورت، دریافت کارت ملی و فعالیت اقتصادی مانند ثبت نام در سامانه سجام، موظف است در سامانه‌های یاد شده وارد و کدپستی را ثبت کند تا هماهنگی و جانمایی آدرس، کدپستی و کدملی انجام شده و آدرس فرد رسمیت پیدا کند.

دولتی با اشاره به اینکه اتصال کدپستی ده رقمی با کدملی در سامانه ثبت شرکت‌ها نیز اتفاق افتاده است، افزود: الزامات قانونی در رابطه با ارتباط هرچه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان با سامانه کدپستی ده رقمی وجود دارد و ۲۳ سال هم از عمر آن می‌گذرد، فقط باید این دستگاه‌ها خود را ملزم به اجرای آن کنند و نظارت کافی هم در این رابطه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار