کتابخانه تخصصی حج در «تلفن همراه» شما

بیش از دو هزار و پانصد اثر مکتوب شامل ۱۳۶۴ جلد کتاب و ۱۵۰۰ مقاله در کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی حج قابلیت نصب بر «تلفن همراه» را دارا است.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع‌رسانی حج حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به منظور غنابخشی موضوعات حج و زیارت در فضای مجازی تلاش می‌کند با ارائه مطالب منسجم و دسته‌بندی شده در این زمینه، حرکتی نو در فضای مجازی ایجاد کند.

«کتابخانه تخصصی حج» از بخش‌های اصلی این پایگاه محسوب می‌شود که در زیر شاخه‌های احکام و مناسک حج، مسائل اجتماعی حج، حج و زیارت در ادب فارسی، اخلاق و اسرار حج و زیارت، اعتقادات و پاسخ به شبهات، منشورات بعثه، آموزش کارگزاران حج، اماکن و آثار اسلامی، عتبات عالیات و سوریه، ادعیه و حدیث، خاطرات حج و عمره، فصلنامه میقات حج و گزارش‌ها و گفتگو‌ها به ارائه مقالات علمی و تحقیقی پرداخته است و محلی مناسب برای پژوهشگران و زائران سرزمین وحی محسوب می‌شود.

بیش از دو هزار و پانصد اثر مکتوب، شامل ۱۳۶۴ جلد کتاب و ۱۵۰۰ مقاله در کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی حج با فرمت واحد و امکان جست‌وجوی پیشرفته، امکان ذخیره‌سازی و تفکیک کتاب و مقاله در اختیار پژوهشگران و زائران قرار گرفته و قابلیت نصب بر «تلفن همراه» را دارا است.

کتاب مناسک حج، مناسک همراه، صهبای حج، نماد‌ها و رمزواره‌های حج، سیری در اسرار عرفانی حج، الحج و العمره فی الکتاب و السنه، درسنامه تفسیر آیات حج، پیش درآمدی بر فرهنگ نامه اسرار و معارف حج، با قرآن در مکه و مدینه، گزیده سیمای عقاید شیعه، شناخت عربستان و وهابیت، آشنایی با تاریخ و اماکن مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره، آشنایی با تاریخ اسلام «پیام آور رحمت»، شیوه‌ای نو در بیان احکام حج و عمره از جمله کتاب‌های این کتابخانه است که هر کدام به طور مجزا قابلیت نصب در تلفن همراه را دارند.

کتاب مناسک نوین، مناسک حج (ویژه بانوان)، آثار اسلامی مکه و مدینه، حج در اندیشه حضرت امام رحمه الله و مقام معظم رهبری، المحاورات الیومیه فی موسم الحج، مکالمه عربی، جدال احسن، ادعیه و آداب حرمین شریفین، حج در قرآن، الحوارات، شیعه و پاسخ به چند پرسش دیگر کتاب‌هایی هستند که در این مجموعه موجود و قابل دسترسی است.

گفتنی است که فایل متن موبایلی هر کدام از کتاب‌های این کتابخانه با پسوند جاوا، «جی اچ ام»، «پی دی اف» (PDF)، «ای پی یو بی» (EPUb) در کتابخانه کاربردی قرار داده شده است تا زائران بتوانند با دریافت فایل این کتاب‌ها به راحتی مناسک و معارف حج را بیاموزند.

کاربران می‌توانند پس از ورود به کتابخانه آنلاین حج به نشانی http://lib.hajj.ir بر روی هر یک از عناوین کتاب‌ها کلیک کرده و در بخش «فایل‌های قابل دانلود» متن کامل کتاب را به صورت نرم افزاری مستقل در «تلفن همراه» خود نصب کرده و از آن بهره برداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار