۱۷ شهرستان خراسان رضوی، در وضعیت قرمز کرونایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۷ شهرستان این استان که مشهد به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان گفت: هم‌اکنون چهار شهرستان استان  وضعیت سفید دارند، سه شهرستان وضعیت نارنجی و هشت شهرستان به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت زرد هستند.
 
او افزود: موج نخست شیوع کرونا در این استان با اتخاذ تدابیر درست و منطقی، تلاش و هماهنگی تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران و همچنین زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی به خوبی مدیریت شد و این بیماری فروکش کرد.
 
جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی ادامه داد: از اواخر خردادماه و اوایل تیرماه، اما روند ابتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی صعودی شد و همچنان این وضعیت ادامه دارد و اگر شرایط حادتر شود، مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهیم شد.
 
جعفری بیان کرد: بررسی‌ها نشان داده است در مرحله نخست شیوع کرونا ۹۱ درصد مردم استان خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اما اکنون رعایت این پروتکل‌ها از سوی مردم به ۳۷ درصد کاهش یافته است.
 
او تصریح کرد: مقابله با کرونا اکنون یک آزمون است و انتظار داریم همه مسئولان و مردم از این آزمون خطرناک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک قبول شده و سربلند بیرون آیند.
بیشتربخوانید؛ بستری ۷۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی/ پایان کرونا مشخص نیست 

 

همزیستی با کرونا راهبرد اصلی ستاد کرونا در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای این استان چند وجهی است و راهبرد آن زندگی و همزیستی با ویروس کرونا است.
 
جعفری اظهار کرد: در تصمیم‌گیری ستاد استانی کرونا همه مباحث و تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کرونا مد نظر قرار می‌گیرد چرا که پایان ویروس کرونا مشخص نیست.
 
او افزود: سازگار کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های زندگی روزمره همراه با این ویروس از طریق محدودیت‌های اعمال شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌شود چرا که نه می‌توان این ویروس خطرناک را نادیده گرفت و نه می‌توان فعالیت‌های روزمره را تعطیل کرد.
 
جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای  خراسان رضوی ادامه داد: ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان خراسان رضوی در آخرین جلسه خود منطبق با سیاست‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور تصمیماتی را اتخاذ کرده است.
 
جعفری بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در مجموعه‌های تجاری، اتوبوس ها، قطار شهری و تمامی اماکن عمومی، ممنوع بودن برگزاری مراسم جشن و ترحیم در تالار‌ها و منازل، استفاده از ماسک در تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی، جلوگیری از ورود و عدم ارائه خدمات به مراجعانی که ماسک ندارند و برگزاری آموزش‌ها و امتحانات به صورت مجازی مهم ترین محدودیت‌های تصویب شده در ستاد استانی کرونا می باشد.
 
او تصریح کرد: تاکنون ۱۰۳ پروتکل بهداشتی از سوی ستاد استانی کرونا برای ادارات، مشاغل مختلف و سایر بخش‌های دخیل ابلاغ شده است و نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها و محدودیت‌های مذکور از طریق کمیته نظارتی تشکیل شده در ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا به طور جدی دنبال می‌شود.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.