طرح تشدید نظارت بر اماکن ورزشی استان کرمان در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی از امروز در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طرح تشدید نظارت بر اماکن ورزشی استان کرمان با حضور مرادی معاون توسعه امور ورزش، رئیس گروه ورزش قهرمانی، امور باشگاه‌ها و روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، رفیع زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان و رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمان از باشگاه‌های ورزشی کرمان در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

علی مرادی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در حاشیه این بازدید به گستردگی کار باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان اشاره کرد و با اعلام اینکه ۹۰۰ باشگاه ورزشی در سطح استان کرمان و ۴۲۰ باشگاه ورزشی در شهر کرمان فعالیت می‌کنند، گفت: این گستردگی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، کار نظارت را سخت‌تر می‌کند.

آغاز طرح تشدید نظارت بر اماکن ورزشی کرمان

او با تأکید بر اینکه رسیدگی که انجام می‌شود باید با دقت صورت گیرد، افزود: این کار در سطح استان با همکاری امور باشگاه‌ها و روسای ادارات شهرستان انجام می‌شود و در شهر کرمان تیمی متشکل از هیئت پزشکی ورزشی، امور باشگاه ها، همکاران اداراه کل و هیئت مربوطه کار نظارت به طور جد انجام می‌شود.

مرادی با بیان اینکه تاکنون بازدید بیش از دو سوم باشگاه‌های سطح استان، گزارش شده است، با ابراز خرسندی از همکاری مدیران باشگاه‌ها و ورزشکاران در زمینه‌ی اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: سعی کرده ایم در نظارت‌ها از قوه قهریه استفاده نکنیم و حتی باشگاه‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند، مورد تشویق و تقدیر قرار دهیم تا به زودی شاهد کنترل و ریشه کنی کرونا در سطح استان و کشور باشیم.

آغاز طرح تشدید نظارت بر اماکن ورزشی کرمان

او بیان داشت: اگر باشگاهی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش را رعایت نکند، در مرحله‌ی اول اخطار و تذکر دریافت می‌کند، در مرحله‌ی دوم تعهد می‌دهد و در مرحله‌ی سوم با حضور همکاران اداره کل ورزش، نماینده هیئت پزشکی ورزشی و دستگاه قضایی پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

آغاز طرح تشدید نظارت بر اماکن ورزشی کرمان

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه کرمان به ۵ منطقه تقسیم شده است، گفت: اماکن و باشگاه‌های ورزشی ۵ منطقه شناسایی شده اند که هفته‌ای سه بار مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مرادی افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از پلمب باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در سطح استان نداشته ایم، اما اگر باشگاه یا مکان ورزشی پلمب شود، پس از مهلت دو هفته ای، مجدداً نظارت‌ها از سر گرفته می‌شود و در صورت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

آغاز طرح تشدید نظارت بر اماکن ورزشی کرمان

در این بازدید از باشگاه‌های ورزشی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند با اهدای لوحی از سوی هیئت پزشکی ورزشی استان کرمان قدردانی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.