بیانیه سفارت آمریکا درباره سفر ژنرال مک کنزی به لبنان

سفارت آمریکا در بیروت بیانیه‌ای را در خصوص سفر ژنرال مک کنزی به لبنان صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری لبنان ۲۴، سفارت آمریکا در لبنان بیانیه‌ای را در خصوص سفر ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده سازمان «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» موسوم به «سنتکام» صادر کرد.

سفارت آمریکا در بیانیه یادشده اعلام کرد که ژنرال مک‌کنزی در سفری یک روزه به لبنان با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار کرد.

طبق این بیانیه، طرفین بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات لبنان و حاکمیت این کشور و در کنار شراکت قوی آمریکا و ارتش لبنان تأکید کردند.

در بیانیه صادر شده از سوی سفارت آمریکا، همچنین اشاره شده است که برخی مسئولان و افسران منطقه مرکزی خاورمیانه علاوه بر «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت و «رابرت ماین» وابسته نظامی آمریکا، ژنرال کنت مک کنزی را در این سفر همراهی می‌کردند.

ژنرال کنت مک کنزی در این سفر با برخی از سیاستمداران و نظامیان لبنانی از جمله نمایندگانی از وزارت دفاع و ارتش لبنان دیدار داشت.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که فرمانده سنتکام در سفارت آمریکا در بیروت با برخی افراد دیدار داشته است.

گفتنی است در حالی ژنرال کنت مک کنزی با برخی چهره‌ها در سفارت آمریکا در بیروت دیدار داشته که منابع لبنانی اعلام کرده اند شماری از مردم لبنان در اعتراض به ورود مک کنزی به این کشور و دخالت‌های آمریکا در امور لبنان، تجمع اعتراضی به راه انداختند.

خبرنگار المنار امروز گزارش داده بود جوانان لبنانی در مسیر منتهی به فرودگاه جمع شده‌اند تا مانع از عبور کاروان مقامات سفارت آمریکا شوند. تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی، دخالت‌های آمریکا در لبنان و محاصره این کشور را محکوم کردند.

این تجمع پس از آن شکل گرفت که شهروندان از برگزاری مراسم سالگرد انفجار در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا آگاه شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار