طهرانچی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تغییر کلی برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای ترم تحصیلی آینده

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برنامه‌ریزی برای ترم آینده برای دورس عملی و نظری کاملاً عوض می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: کرونا در شرایط کنونی مناسبات اجتماعی و زندگی را تحت تاثیر خودش قرار داده است. در این شرایط باید تصمیمات منطقی و در راستای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: ترمی را سپری کردیم که دانشجو را حتی در زمان برگزاری امتحانات ندیدیم، ولی قرار نیست نظام آموزش عالی کشور به دلیل شیوع این ویروس تعطیل شود.

او در ادامه گفت: آموزش دروس عملی را با روش‌های جدیدی از مرداد ماه با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی شروع می‌کنیم. از شبکه دانشگاه آزاد در کل کشور استفاده می‌کنیم و با استفاده از این شبکه به مسائلی مثل آزمون جامع و دروس عملی پاسخ می‌دهیم.

آغاز آموزش دروس عملی از ابتدای مرداد ماه

او در ادامه اظهار داشت: طرح تعاون دروس عملی را از مرداد ماه آغاز کردیم؛ به این صورت که در هر آزمایشگاه بیش از ۳ نفر حضور پیدا نکند، ولی به مدت ۲ روز آزمایشگاه در اختیار آن‌ها قرار گیرد و کارشان به اتمام برسد.

او درباره شرایط ترم تحصیلی ترم بعد نیز توضیح داد: در ترم تحصیلی که پشت سر گذاشتیم آموزش مجازی سطح یک را داشتیم و هم‌اکنون باید وارد آموزش مجازی سطح دو شویم، روش‌های آموزش مجازی را ارتقا دهیم و اشکالات را در مجموعه دانشگاه آزاد در ۲۰ روز آینده رفع کنیم، زیرا آماده نبودیم و ترم را همانند روال سابق شروع کرده بودیم.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد از آموزش مجازی این ترم در کل کشور نمره قابل قبولی را کسب کرد. برنامه‌ریزی برای ترم آینده برای دورس عملی و نظری کاملاً عوض می‌شود. پیش‌بینی ما این است که روش حضوری - مجازی را با روشی نو طراحی کنیم و هر چه شرایط به ما اجازه دهد درصد آموزش حضوری یا مجازی را بیشتر می‌کنیم. دانشگاه برای یک آموزش قابل قبول برنامه‌ریزی کرده است.

جزئیات تغییر روند دفاع از تز و چاپ مقالات برای دانشجویان دکتری

رئیس دانشگاه آزاد درباره علت جابجا شدن روند دفاع از تز و سپس چاپ مقاله برای دانشجویان دکتری، ادامه داد: در این رویه یک اشکال بزرگ وجود داشت، به این صورت که دانشجو وقتی اکسپ مقاله را می‌گرفت منتظر می‌شد تا مقاله در داخل یا خارج چاپ شود که زمان طولانی نیاز دارد. در طی این مدت دانشجو دکتری مجبور به پرداخت شهریه بود که ظلم به دانشجو بود.

او در ادامه اضافه کرد: برای جلوگیری از پیش آمدن این شرایط برای دانشجو قاعده‌ای را تنظیم کردیم، به این صورت که دانشجو هر وقت کارش را خاتمه یافته اعلام کرد و استاد، کار دانشجو را پذیرفت یک مقاله از تز دانشجو یا اختراع ثبت شده و ... داشت، پیش‌دفاع را انجام می‌دهد و اگر هیات پیش‌دفاع را پذیرفت بعد از آن تا چاپ مقاله دانشجو شهریه پرداخت نمی‌کند. با استفاده از این شیوه باری که بر دوش دانشجویان دکتری می‌افتاد برداشته شد و دانشجویان متحمل هزینه زمان چاپ مقالات نمی‌شوند.

طهرانچی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان اعتراض کرده‌اند که چرا اکسپت مقاله پذیرفته نمی‌شود، ادامه داد: علت این اقدام تخلفات زیاد انجام‌شده است، به این صورت که دانشجو ابتدا برای مقاله اکسپت می‌گیرد و بعد از چند سال این پذیرش منجر به چاپ مقاله نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
حالا هی تغییر بده هی تغییر بده !
آخرین اخبار