انفجار یک میدان نفتی در جنوب نیجریه ۷ کشته بر جا گذاشت

انفجار در یک میدان نفتی در منطقه دلتای نیجر در جنوب نیجریه دست کم هفت کشته بر جا گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت نیجریه روز چهارشنبه اعلام کرد انفجار در میدان نفتی گبتیکان (Gbetikon) واقع در منطقه دلتای نیجر در جنوب نیجریه و در حین نصب پلکان بر روی سکوی نفتی رخ داد. این انفجار دست کم هفت کشته بر جا گذاشته است.

وقوع حملات و اتفاقات در خطوط انتقال نفت در منطقه دلتای نیجر امری معمول و رایج است و باعث کاهش روند تولید نفت خام نیجریه می‌شود. بیشتر خطوط انتقال نفت در منطقه دلتای نیجر در معرض دید (روی سطح زمین) و بدون نگهبان هستند، مسئله‌ای که می‌تواند به آسانی هدف حملات مهاجمان مسلح و انفجار قرار گیرد.

با توجه به این اتفاقات و حملات مکرر به خطوط انتقال نفت در منطقه دلتای نیجر، بیشتر شرکت‌های نفتی خارجی به شکل فزاینده بر اجرای پروژه‌های دریایی در نیجریه تمرکز دارند.

شرکت ملی نفت نیجریه با انتشار بیانیه‌ای درباره انفجاری که روز سه شنبه در منطقه دلتای نیجر رخ داد، اعلام کرد تحقیقات گسترده‌ای به منظور بررسی علت این انفجار آغاز شده است.

نیجریه به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در آفریقا از پیامد‌های کاهش بهای نفت بر درآمد‌های این کشور و ارزش پول آن رنج می‌برد. این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر تقاضا برای خرید نفت هم کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار