خشم صهیونیست‌ها از نتانیاهو به دلیل سوء مدیریت کرونایی

عملکرد ضعیف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه مقابله با ویروس کرونا و بحران اقتصادی در پی آن، خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشته است.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتد پرس، شیوع فزاینده کرونا در فلسطین اشغالی ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد رژیم صهیونیستی زد. این مسئله عصبانیت و خشم صهیونیست‌ها را با خود به همراه داشته است.

به تازگی شخصی از نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او خواست تا با شرکت در برنامه‌ای تلویزیونی از عصبانیت صهیونیست‌ها بکاهد. اما نتانیاهو در این برنامه درد اقتصادی ناشی از این همه‌گیری را مسخره و «چرند» عنوان کرد.

«زاچی هانگبی»، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای نتانیاهو، هم به تازگی رفتارهای تندی از خود نشان داد و این باعث می‌شود تا بیش از پیش توصیف منتقدان از کابینه این رژیم به عنوان «ناکارآمد و بدون حس همدردی» تقویت شود. تمام این مسائل باعث شده اعتراضاتی علیه نتانیاهو در سراسر فلسطین اشغالی گزارش شود.

به طور مثال، یکی از صهیونیست‌های خشمگین از نتانیاهو که به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده است در یک برنامه زنده تلویزیونی هشدار داد اگر کمک‌رسانی به سرعت انجام نشود، همه چیز خواهد سوخت.

با شیوع گسترده کرونا و افول اقتصادی پیش‌بینی شده در در فلسطین اشغالی، میزان رضایت از نتانیاهو نیز روبه افول رفته است. همچنین کارشناسان هشدار داده‌اند این رژیم در حال از دست دادن کنترل امور است. این رژیم از پیشتازان بازگشایی اقتصادی پس از کرونا بود.

نتانیاهو پیشتر مدعی بود کشور‌های دیگر باید آن‌ها را به عنوان الگویی درمدیریت کرونا در نظر بگیرند. حالا بعد از بازگشایی در ماه می (اردیبهشت)، شیوع بیشتر کرونا در فلسطین اشغالی به ایجاد محدودیت‌های دوباره در سرزمین‌های اشغالی منجر شده است.

«یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش‌عتید» و رهبر احزاب اپوزیسیون در کِنِسِت، مدیریت بحران کرونا در فلسطین اشغالی را «شکست ملی تحقیرآمیز خطرناک و بی‌سابقه» خوانده و افزود: «مردم عصبانی هستند و حق با آنهاست.»

«ران بالایزر»، استاد بهداشت عمومی و عضو تیم ملی مدیریت همه‌گیری، معتقد است بازگشایی خیلی زود اتفاق افتاد و تدابیر برای جلوگیری از شیوع کرونا هم پیش از آن بسیار دیرهنگام بود.

بر اساس آمار منتشر شده در موج اول همه‌گیری کرونا، نرخ بیکاری در فلسطین اشغالی ۲۵ درصد بود. اما با تأثیر آن و موج دوم کرونا ضربه بزرگتری در انتظار اقتصاد این رژیم است. بنا بر نتایج نظرسنجی «میدگام»، تنها ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد نتانیاهو رضایت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار