شیب تند و نگران کننده گسترش کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی در استان سبب شده، شیوع ویروس کرونا روند صعودی داشته باشد و شمار فوتی های استان نیز روز به روز افزایش یابد که این روند نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه آشکار است.

او افزود: با تلاش‌های عمومی، اقداماتی خوبی برای کنترل این ویروس صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید از تجمع‌های غیرضروری پرهیز شود و رعایت اصول بهداشتی را مدنظر قرار گیرد تا خطر ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

کلانتری عنوان کرد: رعایت نکردن اصول بهداشتی سبب شده تا با شیب تند شیوع کرونا مواجه شویم و می‌طلبد در این شرایط، تجمع در تالارها، باغ‌های تفریحی و حتی برگزاری مراسم عروسی در منزل شخصی تعطیل شوند.

او ابراز داشت: نظارت‌ها بر تمامی اماکن استان باید سازماندهی شده باشد و سازمان‌های متولی هماهنگی داشته باشند تا نظارت‌ها هدفمند باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمام این محدودیت‌ها به خاطر سلامت مردم است، افزود: استفاده از ماسک اجباری است، ارسال پیامک‌های تشییع جنازه ممنوع است.

کلانتری عنوان کرد: کارمندان نباید به مراجعی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه دهند.

او بیان کرد: فوتی‌های کرونایی استان دارای بیماری زمینه‌ای و یا سن بالا بوده اند پس بهتر است که اجازه بدهیم افراد ناقل به گروه‌های پرخطر نزدیک شوند.

کلانتری افزود: در این شرایط نظام پزشکی استان خدمات پزشکی و درمانی را تعطیل نکردند و در زمینه‌های مختلف بیماران را پذیرش کردند.

پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، عنوان داشت: بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و بهمئی و لنده در حالت کم خطر هستند.

یزدان پناه افزود: در حوزه بستری مربوط به کرونا، ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا و ۴۵۲ نفر در قرنطینه خانگی داریم.

او تصریح کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۸ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

یزدان پناه تاکید کرد: ۱۷ هزار و ۸۰۰ آتست (کرونا) به آزمایشگاه‌های هدف استان، ارسال شده است.

همچنین ۱۵۶۳ نفر بهبود یافته کامل و بالینی مبتلا به کرونا در استان هستند.

سعید جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز گفت: تعداد مراجعین سرپایی به این بیمارستان حداقل پنج برابر شده است.

جاودان سیرت افزود: بیماران زیادی با سنین مختلف اکنون به بیمارستان شهید جلیل مراجعه می‌کنند و سن ابتلا به بیماری کرونا پایین آمده است

او تاکید کرد: این باور درست نیست که افراد با سیستم ایمنی بدنی بالا گرفتار کرونا نمی‌شوند، این درحالی است که افراد ورزشکار و قوی هم به این بیماری گرفتار شده اند

جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج به تغییر ماهیت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تغییرات جدیدی در کرونا مشاهده می‌کنیم که براساس آن اکنون سیستم گوارشی، حلق و گوش، و سایر بخش‌های مختلف را درگیر خود می‌کنند.

جاودان سیرت تصریح کرد: بیماران کرونایی که در بخش ICU اکنون بستری شده اند، ۶ برابر گذشته شده است.

او گفت: وضعیت جدید بیماری کرونا، در حقیقت زنگ خطر بسیار شدیدی است که و استان وارد مرحله بسیاری بدی شده که در این خصوص باید به مردم هشدار دهیم.

جاودان سیرت گفت: مشارکت مردم می‌توانند به کنترل این ویروس کمک کنند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج ابراز داشت: هم اینک ۹۰ نفر بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری است.

او افزود: تشییع جنازه‌ها و جشن‌های عروسی گلوگاه‌های هستند که مردم در آن با کرونا درگیر می‌شوند چنانچه این روند ادامه داشته باشد، با یک فاجعه انسانی روبرو می‌شویم.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.