پایان جشنواره بزرگ ورزش در خانه در شیراز

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از به پایان رسیدن جشنواره بزرگ ورزش در خانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کوروش عزیزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: جشنواره بزرگ ورزش در خانه از سوی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در ایام قرنطینه بیماری کووید۱۹، طراحی و اجرا شد.

او، بیان کرد: این جشنواره رقابتی و فرا ملی که به ابتکار و همت مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار و در نهایت دقت و ظرافت داوری برگزیدگان آن نیز مشخص شدند.

 عزیزی تصریح کرد: این رقابت که ویژه کودکان ۶ ماه تا ۱۵ سال و در ایام تعطیلی واحدهای آموزشی و ورزشی کشور به دلیل شیوع کروناویروس جدید برنامه ریزی شده بود، با اهداف کاهش فقر حرکتی، کاهش استرس و افزایش مقاومت بدنی این گروه سنی انجام شد و با استقبال بسیار خوب خانواده ها در سراسر کشور و نیز هموطنان خارج از کشور مواجه شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد:  جشنواره  بزرگ ورزش در خانه که در شبکه های اجتماعی و به صورت عمومی به نمایش گذاشته شد، با حضور متخصصان مجرب و با دقت بسیار زیاد مورد داوری قرار گرفته است.

محسن داوودی مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز افزود: با توجه به تعطیلی پیش بینی نشده مهدکودک ها، مدارس و باشگاه های ورزشی به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ و نامشخص بودن زمان بازگشایی این مراکز، به حرکت واداشتن و انجام حرکات ورزشی مناسب کودکان و دوری از رخوت و بی تحرکی، یکی از اهداف اصلی برگزاری این برنامه ورزشی و تفریحی به شمار می رود.

او، با اشاره به نقش سلامت کودکان و نوجوانان در آینده کشور، اضافه کرد: بدیهی است که فقر فعالیت و کم تحرکی، عوارض بسیار شدیدی را در همه گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان می‌تواند ایجاد کند که برخی از این عوارض ممکن است تا پایان عمر باقی بوده و تاثیرات خود را به نمایش بگذارند.

داوودی اظهار کرد: استقبال از این رویداد ورزشی و فرهنگی به گونه ای بود که باعث اشتیاق فراوان در میان اعضای کادرهای فنی و اجرایی شد و انگیزه های کار را دو چندان کرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: از میان تعداد بسیار زیاد آثار ارسالی به این جشنواره رقابتی، پس از انجام بررسی های دقیق و تخصصی، ۴۰۸ اثر به مرحله داوری راه یافته و پس از انجام قضاوت های حرفه ای، ۷۸ اثر امکان حضور در بخش مسابقه را پیدا کرد.

او، با اشاره به اینکه موضوع  این جشنواره با آغاز اعلام رسمی وجود کرونا در کشور و شروع تعطیلی مدارس و باشگاه ها کار خود را آغاز کرده است، گفت: این رویداد بزرگ در دو بخش مجزای مهارت های اجرای حرکات ورزشی و طراحی بازی برگزار شد و در موضوع داوری علاوه بر سه محور چالش حرکتی فرزندان دانشگاهیان، بین الملل، رسانه، بخش اعلام نظر مردمی را نیز داشتیم که طی آن، گروهی از شرکت کنندگان با رای مستقیم و داوری عمومی به عنوان برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

داوودی بیان کرد: در دو بخش چالش حرکتی فرزندان کارکنان و آرای مردمی، شایان کشتکار،آندیا و آرشا صفی یاری، آوش نژادی، محمدمهدی نعمتی، زهرا نعمتی، پارسا باقری، ژوان انصاری، پارسا کاظمی نژاد، مهرسا نوری، سینا میری، مهسا جوکار، سروش میری و روژان ماندگاری موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در بخش هموطنان خارج از کشور نیز آدرینا و آترین هاشمی ساکن ایالات متحده آمریکا، نفس زارعی کردی از ایتالیا و رضوان امانی مقیم کشور امارات متحده عربی توانستند برگزیده این بخش بوده و میکائل ممتاز نیز توانست جایزه بخش رسانه و روابط عمومی جشنواره را از آن خود کند.

او، در پایان با تقدیر از تمامی افرادی که در بخش های مختلف برگزاری این جشنواره همکاری و همراهی کرده اند، از عموم هموطنان در خواست کرد تا در ایام تعطیلی و غیر فعال بودن آموزشگاه ها و باشگاه های ورزشی از کم تحرکی کودکان و نوجوانان جلوگیری کرده و در پیشبرد ارتقای سطح فرهنگ ورزش در خانه تلاش و حمایت کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار