بهبودی تمام دانشجویان کرونایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دانشجویان مبتلا به کرونا، پس از گذراندن ۱۴ روز قرنطینه و بهبودی کامل، با حال عمومی خوب ترخیص و به منازل خود بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن مینوئیان حقیقی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: پس از مشاهده علائم مشکوک به کرونا در تعدادی از دانشجویان در ۲۲ خردادماه، اقدامات لازم جهت جداسازی این دانشجویان و انتقال آن‌ها به اتاق زرد خوابگاه انجام و تست کرونا از آن ها گرفته شد.

او افزود: با مثبت اعلام شدن تست ها، از سایر دانشجویانی که با آن‌ها در ارتباط بودند هم تست کرونا گرفته شد و با مصوبه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا و طبق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از وزارت بهداشت، محل و طبقه‌ای مجزا در هر خوابگاه برای قرنطینه دانشجویان آلوده به ویروس کرونا اختصاص یافت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: دسترسی سایر دانشجویان به این طبقات وجود نداشته و ورود و خروج با نظارت کامل پرسنل امور خوابگاه‌ها انجام می شود.

مینوئیان حقیقی بیان کرد: اکثر این دانشجویان هیچگونه علائمی نداشتند و فقط به دلیل مثبت شدن تست کرونا و پیشگیری از انتقال ویروس به سایر دانشجویان، به مدت ۱۴ روز قرنطینه شدند.

او تصریح کرد: در دوران قرنطینه، ارجاع مرتب و مستمر این دانشجویان به پزشک جهت معاینه و در صورت لزوم اقدامات خاص پزشکی برای آن‌ها انجام شده است، ضمن اینکه دو نفر از پرستاران آقا و خانم، برای بررسی علائم و ارائه توصیه‌های لازم به این دانشجویان به صورت روزانه به خوابگاه‌ها مراجعه داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: مشاوره و راهنمائی‌های لازم به این دانشجویان و خانواده‌هایشان توسط روانشناسان مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه به طور مداوم از طریق تلفنی و حضوری، انجام شده است.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.