طرز تهیه کیک زعفرانی با روکش کرم زعفرانی

در این مطلب روش تهیه کیک زعفرانی آموزش داده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کیک زعفرانی با روکش کرم زعفرانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد دو لیوان
شکر دانه ریز یک و یک سوم لیوان
تخم مرغ چهار عدد
روغن مایع نصف لیوان
شیر نصف لیوان
زعفران دم شده غلیظ سه قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر یک ق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری


بیشتر بخوانید:


طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ‌ها رو از زرده جدا کنید، سفیده رو با دور تند همزن بزنید تا پف کنه و سفید بشه بعد حین هم زدن نصف مقدار شکر و اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که ظرفو برمیگردونید، از ظرف نریزه، بذارید یخچال، تو این حین زرده‌ها رو با باقی مانده شکر بزنید تا سفید و پوک بشه حدود سه دقیقه، روغن و شیر و وانیل و اضافه کرده و هم بزنید، در آخر زعفرون و بهش اضافه کنید، آردو با بیکینگ پودر سه بار الک کنید و به مخلوط زرده اضافه کنید، سفیده رو تو دو مرحله اضافه کنید و آروم و دورانی و تو یک جهت با قاشق چوبی یا پلاستیکی هم بزنید.

کف قالب را چرب کنید و آرد بپاشید و آرد اضافی و بگیرید، تو فر از قبل گرم شده با درجه ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه، بعد این مدت در فر و باز کنید و یک سیخ چوبی وسط کیک فرو کنید اگر تمیز بیرون اومد پخته. اگر نه زمان بیشتری بدید.

مواد لازم کرم زعفرانی:

شیر دو پیمانه
آرد یک ق غ
نشاسته ذرت یک ق غ
وانیل کمی
زعفران دم شده یک ق غ
شکر دو ق غ

طرز تهیه: 

تمام مواد غیر ازوانیل و مخلوط کنید و رو حرارت بزارید تا غلیظ شه، وانیل رو اضافه و از رو حرارت بردارید و روی کیک سرد شده بریزید. نوش جان.

منبع: آشپزباشی

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، خانه داری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.