مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد:

ممنوعیت واگذاری اراضی ملی در فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در راستای صیانت و حراست از عرصه های منابع طبیعی هرگونه واگذاری اراضی ملی در محدوده های دچار آتش سوزی در فارس ممنوع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بیان کرد: براساس سیاست های ابلاغی جدید سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای صیانت و حراست از عرصه های منابع طبیعی هرگونه واگذاری در محدوده های دچار آتش سوزی ممنوع شده است.

او، با اشاره به ممنوعیت واگذاری اراضی ملی و دولتی در محدوده های آسیب دیده از آتش سوزی تصریح کرد: برخی سودجویان با هدف تصرف اراضی ملی اقدام به آتش سوزی و تخریب پوشش گیاهی در این اراضی می کنند که بر اساس این ابلاغیه ادارات منابع طبیعی موظفند محدوده های مورد نظر را نقشه برداری و در لیست سیاه واگذاری ها قرار دهند تا از تصرف این افراد مصون بماند.

منتصری ادامه داد: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس اراضی دچار آتش سوزی به هیچ عنوان قابل تصرف ،کشت و یا فعالیت‌های عمرانی از جمله فعالیت های معدنی نبوده و در این اراضی تنها عملیات های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی از جمله درختکاری ، بوته کاری و بذرپاشی برای ترمیم و احیاء انجام می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: با این اقدام حفاظت بیشتری از مناطق انجام ‌شده و به این ترتیب آتش زدن عمدی و هدفمند اراضی ملی به شدت کاهش می یابد.

او، با تاکید بر  تلاش گسترده مجموعه منابع طبیعی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی ها در عرصه‌های منابع طبیعی اضافه کرد: موضوع آتش‌سوزی‌ها با همکاری ، نظارت و حساسیت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و قضایی در دستور کار قرار گرفت که انتظار می رود  با تمهیدات و نظارت بیشتر برای مقابله با تخلفات و نیز شناسایی بیشتر متخلفان با همکاری نهادهای امنیتی شاهد کاهش وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار