تاج مشعل سکوی مجتمع نفتی ابوذر در خارگ ساخته شد

تاج مشعل سکوی AB مجتمع نفتی ابوذر با اتکا به توان داخلی و بهره‌گیری از دانش فنی نیرو‌های منطقه عملیاتی خارگ، ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساخت، حمل‌ونقل و تعویض تاج مشعل سکوی AB مجتمع نفتی دریایی ابوذر با اتکا به توان داخلی و بهره‌گیری از دانش فنی نیرو‌های منطقه عملیاتی خارگ، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرفه‌جویی چشمگیر منابع مالی با موفقیت انجام گرفت.

 معاون مجتمع دریایی ابوذر گفت: با توجه به پوسیدگی و تخریب شدید تاج قدیمی مشعل سکوی AB و خطر سقوط آن، همچنین زمان‌بر بودن سفارش خرید، واحد تعمیرات و نوسازی منطقه نفتی خارگ پیشنهاد طراحی و ساخت تاج جدید مشعل را ارائه کرد.

علی‌اکبر دوستداری افزود: به‌ منظور استفاده از توان بالقوه نیرو‌ها و ظرفیت موجود در منطقه، برنامه ساخت تاج جدید مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در دستور کار واحد نوسازی و تعمیرات منطقه قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از تهیه نقشه مورد نیاز و با استفاده از کالا و اقلام موجود در منطقه، ساخت این تاج در مدت زمان کمتر از یک هفته با رعایت همه اصول فنی و مهندسی و نظارت‌های تخصصی واحد‌های مرتبط با دقت و موفقیت کامل انجام گرفت و پس از انتقال آن به سکو، عملیات تعویض نمونه قدیمی و جایگزینی تاج جدید مشعل آغاز شد.

 معاون مجتمع دریایی ابوذر بیان کرد: برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید با همکاری شناور جرثقیل‌دار و با تلاش کارکنان این مجتمع با موفقیت به پایان رسید و مشعل جدید سکوی AB ابوذر پس از ۱۱ ساعت تلاش مداوم روشن شد.

دوستداری گفت: مواد به‌کار رفته در تاج جدید مشعل به‌طور کامل از موجودی کالای منطقه عملیاتی خارگ بوده است.

مجتمع نفتی ابوذر در ۷۶ کیلومتری غرب جزیره خارگ قرار دارد و شامل سه سکوی اصلی بهره‌برداری AA، AB و AC است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.