مجلس وابسته به حفتر اجازه دخالت ارتش مصر را در لیبی داد

مجلس نمایندگان لیبی که به خلیفه حفتر وابسته است به ارتش مصر اجازه داد در درگیری‌ها با نیرو‌های دولت وفاق ملی دخالت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، مجلس نمایندگان تحت نفوذ خلیفه حفتر در طبرق لیبی با ادعای حفظ امنیت این دو کشور به ارتش مصر اجازه داد نیرو‌های نظامی به لیبی اعزام و در درگیری‌ها با نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی دخالت کند.

مجلس نمایندگان لیبی بدون اشاره به دخالت برخی کشورهای عربی و غربی در امور داخلی لیبی و حمایت از نیروهای حفتر، اعلام کرد: «کشور‌های ما (لیبی و مصر) در معرض دخالت آشکار ترکیه قرار گرفته است. مصر عمق راهبردی لیبی در همه زمینه‌ها به شمار می‌رود. خطرات ناشی از اشغالگری ترکیه، تهدیدی مستقیم برای کشور‌های ما و همسایگانمان است.»


بیشتر بخوانید


لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت «طبرق» در شرق لیبی که خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت الوفاق حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
همه بايد از ليبي برن بيرون اوضاع داره قاراشميش ميشه
آخرین اخبار