۲۵۶ شغل پایدار در فیروزه خراسان رضوی

فرماندار فیروزه گفت: در فیروزه هشت معین اقتصادی فعالیت دارند که در یک سال گذشته با اجرای ۹۰۶ طرح زمینه ایجاد ۲۵۶ شغل پایدار را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حکیم‌پور فرماندار فیروزه در بازدید از مراحل ساخت مجتمع صنعتی کارخانجات آهک فولادیار نوین گفت: به خاطر جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در فیروزه در حال حاضر دیگر زمینی در شهرک صنعتی کمال این شهرستان برای واگذاری وجود ندارد و در حال اجرای طرح توسعه این شهرک هستیم و ۱۶ سرمایه‌گذار در اولویت دریافت زمین قرار گرفته‌اند.

او افزود: این شهرک در رتبه‌بندی سه زیست محیطی قرار دارد و بعضی صنایع را نمی‌توانیم در آن مستقر کنیم به همین منظور مراحل ساخت شهرک صنعتی طاغان‌کوه شروع شد که تا کنون ۵۰ هکتار زمین به آن تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار فیروزه ادامه داد: این شهرک صنعتی قابلیت توسعه تا ۱۵۰ هکتار را دارد و به خاطر داشتن رتبه پنج زیست‌محیطی می‌توان صنایع مختلف و بزرگ را در آن مستقر کرد و هم اکنون دو واحد متقاضی سرمایه‌گذاری حوزه خوروسازی و ذوب فلزات در آن هستند که هرکدام از آن‌ها در مرحله نخست خود حداقل ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنند که در حال دریافت مجوز هستیم و امیدواریم در هفته دولت کلنگ احداثشان زده شود.

حکیم‌پوربیان کرد: سرمایه‌گذارانی که در فیروزه فعالیت کنند مطابق برنامه پنجم توسعه ۲۰ سال و طبق برنامه ششم توسعه ۱۳ سال معافیت مالیاتی خواهند داشت و این موضوع در کنار دسترسی به راه‌های مواصلاتی خاکی و ریلی، منابع آبی، نیروی کار ارزان، نزدیکی به بازار‌های بزرگ و شرایط سهل اداری که در شهرستان به وجود آمده از مواردی است که در فیروزه برای سرمایه‌گذاران جاذبه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:
او تصریح کرد: امسال در بخش اقتصاد مقاومتی روستا‌ها و در حوزه دامداری و کشاورزی برای افزایش تولید و ارتقای اقتصاد معیشتی جهش خوبی داشته‌ایم گر چه با وجود حدود ۱۵۰ هزار دام سبک در فیروزه، ولی هیچ کدام از فعالیت‌های دامداران این منطقه به دلیل سنتی عمل کردن اقتصادی نیست و آن‌ها در بحث زایش و وزن‌گیری دامهایشان موفق نیستند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار