نقش اول سریال مقابله با کرونا چیست؟

تاکید و توصیه سازمان بهداشت جهانی و متولیان امر بهداشت و درمان در کشور همچنان با گذشت دستکم چهار ماه از شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک به عنوان یک لایه حفاظتی در مقابل پیشگیری از ابتلا و انتشار این بیماری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،پزشکان و کارشناسان پس از انجام تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدند که زدن ماسک می‌تواند در ابتلا به بیماری کرونا موثر باشد. با توجه به نتایج تحقیقات به عمل آمده، دلایل اصلی اصرار پزشکان در مورد زدن ماسک عرا می‌توان به شکل زیر توضیح داد.


قبل از هر چیز می‌توان گفت که از نظر روانشناسی استفاده از ماسک صورت می‌تواند یادآور خوبی برای خطرات ویروس باشد. هنگامی که ماسک به صورت داشته باشید، میزان تماس دست با دهان، بینی یا چشم به مقدار خیلی زیادی کاهش می‌یابد و حتی به صفر می‌رسد. همچنین زدن ماسک به ما یادآوری می‌کند که بهداشت فردی را بهتر رعایت کنیم، از دست زدن به صورت خود و از حضور در اماکن شلوغ اجتناب کرده و فاصله ایمن را رعایت کنیم.

از طرف دیگر با توجه به اینکه ویروس کرونا به راحتی از راه صحبت، عطسه و سرفه منتقل می‌شود، بنابراین حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و عینک محافظ بر روند انتقال ویروس کرونای جدید، تاثیر قابل توجهی دارد و تنها وسیله راحت و در دسترس برای جلوگیری از انتشار این ویروس است. حتی برخی از پژوهشگران می‌گویند استفاده از ماسک‌های ان-۹۵ می‌تواند تا ۹۰ درصد مانع از ورود ویروس جدید به سیستم تنفسی افراد شود.

تحقیقات ثابت کرده اند که ماسک‌های چندلایه و ضد آب در مقایسه با ماسک‌های تک لایه تاثیر بیشتری در جلوگیری از ابتلا به ویروس دارند.

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار