۵۱۰ کامیون حامل سوخت منتظر ورود به افغانستان هستند

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: ۵۱۰ کامیون حامل سوخت در مرز دوغارون توقف کرده‌اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی از وارد کشور همسایه شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین آخوندزاده مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: معطلی این خودرو‌های ترازیت شده در مرز دوغارون ناشی از فقدان زیرساخت لازم برای پذیرش کامیون‌های حامل سوخت در گمرک افغانستان است.
 
او افزود: افزایش نیافتن کرایه‌های کامیون‌های سوختی در کشور افغانستان، پرداخت نکردن عوارض گمرکی در مرز اسلام قلعه و پرداخت نکردن افت بار و معطل شدن رانندگان کشور افغانستان توسط تاجران این کشور از دیگر علل توقف کامیون‌های ترانزیتی از سمت افغانستان به مقصد مرز دوغارون ایران است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: رانندگان هر کامیون ترانزیتی حامل بار سوخت نفت خام از سمت مرز دوغارون به مقصد شهرک صنعتی هرات افغانستان ۲۱ دلار، حامل بنزین ۲۰ دلار و حامل گازوئیل ۱۹ دلار دریافت می‌کنند که دولت افغانستان طی چند سال گذشته این تعرفه را افزایش نداده که باعث اعتراض رانندگان این کشور شده است.
 

بیشتر بخوانید: 


آخوندزاده به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی اشاره و بیان کرد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد و همین امر در برخی از مواقع باعث معطلی کامیون‌ها پشت مرز در این گذرگاه رسمی می‌شود.

او تصریح کرد: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون این کانون اقتصادی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ هر روز فعال است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تاکید کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مسوولان گمرک اسلام قلعه طی هفته  آینده توقف کامیون‌های حامل سوخت به حالت عادی خود باز می‌گردد.

آخوند زاده اظهار کرد: هم اکنون روزانه ۱۵۰ کامیون ترانزیتی حامل بار از سمت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به مقصد شهر هرات خارج و ۷۰ کامیون ترانزیتی خالی از سمت مرز اسلام قلعه وارد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار