برگزاری دادگاه نتانیاهو پس از وقفه دو ماهه

دادگاه رسیدگی به فساد مالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه پس از وقفه دو ماهه و در میان اعتراضات سراسری به ناتوانی این رژیم در کنترل شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

نتانیاهو اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که محاکمه می‌شود. جلسه نخست دادگاه او که قرار بود ۱۷ مارس برگزار شود به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی دادگاه‌ها به دلیل شرایط اضطراری، به تعویق افتاد و در ۲۴ مه برگزار شد این در حالی است که تصور می‌شد او با اقداماتی مشابه دادگاه دوم خود را نیز به تعویق بیاندازد اما دیروز شنبه مشخص شد که چنین امکانی وجود ندارد.

نتانیاهوی ۷۰ ساله در خصوص دو پرونده متهم شناخته شده است.

در پرونده اول، نتانیاهو و خانواده‌اش متهم به دریافت هدایای گران قیمت از چهره‌های بزرگ تجاری از جمله آرنان میلشان، تهیه‌کننده صهیونیست هستند و این هدایا گران قیمت سوء‌ظن‌ها را درباره اینکه نتانیاهو در قالب هدایا گران قیمت از این افراد رشوه دریافت کرده، افزایش داده است.

در پرونده دوم نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم به مذاکره با ناشر بانفوذ روزنامه یدیعوت آحارنوت، درباره تغییرات ممکن در سیاست دولت به نفع این روزنامه است و در عوض یدیعوت آحارنوت نیز به حمایت و پوشش خبری ویژه او بپردازد. گفته می‌شود طی مذاکرات نتانیاهو و این ناشر، او متعهد شده در نشریات خود تصویر مثبتی از اقدامات دولت منتشر کند و در عوض نتانیاهو قول داده که یک روزنامه رقیب ناشر یادشده را تحت فشار بگذارد.


بیشتر بخوانید

تلاش برای حذف اسناد دیجیتالی پرونده فساد مالی نتانیاهو


این دادگاه درحالی برگزار می‌شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتهامات وارده را رد کرده و گفته است که گرفتن هدیه از دوستان هیچ جنبه غیر قانونی ندارد و او هیچگاه به دنبال مذاکره با ناشر روزنامه یدیعوت آحارنوت برای چنین اهدافی نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار