رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ثبت کمترین آمار فوتی ناشی از حوادث ترافیکی طی فروردین ماه امسال خبر داد.

 سید محمد صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: حوادث ترافیکی ۳ ماهه ابتدای امسال در سطح استان کرمان که در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی کرمان ثبت شده نشان از این است که در فروردین ماه به دلیل محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان حوادث ترافیکی کاهش داشته است.

او افزود: در ۳ ماهه ابتدای امسال در بخش حوادث ترافیکی تعداد ۸ هزار و ۵۶۲ مورد ماموریت انجام شده که متاسفانه در این حوادث ۷۴ نفر به علت شدت جراحات وارد شده در دم جان خود را از دست دادند.

صابری بیان داشت: فروردین ماه تعداد ۲هزار و ۲۷۸ مورد ماموریت صورت گرفت که ۱۸ نفر در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

او تصریح کرد: در اردیبهشت ماه تعداد ۲ هزار و ۸۹۶ مورد ماموریت انجام شد که متاسفانه ۳۶ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌ای و شهری جان باختند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: خرداد ماه امسال نیز تعداد ۳ هزار و ۳۱۴ ماموریت به وسیله تکنسین‌های اورژانس در سطح استان انجام شد که در این حوادث اتفاق افتاده تعداد ۲۰ نفر فوت شدند.

او افزود: بیشترین آمار فوتی در سطح استان در اردیبهشت ماه ثبت شد و فروردین ماه کمترین موارد فوتی در بخش حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی به ثبت رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۱۰ مورد ماموریت ترافیکی در سطح استان انجام شده که ۴۳ نفر در این حوادث به علت شدت جراحات وارد شده در دم جان باختند.

صابری بیان داشت: با رعایت نکات ایمنی در رانندگی از حوادث جلوگیری کنیم و در این روز‌های کرونایی بار بیشتری بر دوش کادر درمانی استان و کشورمان نگذاریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.