پشت پرده تنفر نتانیاهو از اوباما و علاقه مفرطش به ترامپ

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه هر گاه آمریکا و اروپا سرپا هستند به تبع آن‌ها رژیم صهیونیستی نیز وضعیت رو به راهی دارد، گفت: نتانیاهو به شدت با باراک اوباما مشکل داشت ولی در عوض با ترامپ رابطه خیلی خوبی دارد.

پشت پرده تنفر نتانیاهو از اوباما و علاقه مفرطش به ترامپبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شکیبایی،کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تجمعات اعتراضی در شهرک‌های یهودی نشین سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: ریشه اعتراضات این روز‌ها را باید در مباحث امنیتی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی از یک دهه پیش، تاکنون جستجو کرد.

وی ادامه داد: این اعتراضات هم به شخص نتانیاهو و هم عملکرد او طی یک دهه تصدی مسئولیتش و هم به مسائل اقتصادی و سیاسی در این رژیم بر می‌گردد.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: هم اکنون نیز صدا‌هایی از گوشه و کنار آمریکا به گوش می‌رسد که چرا مالیاتی که مردم این کشور می‌دهند، باید خرج تامین امنیت رژیم صهیونیستی شود. این اعتراضات از دوران اوباما ظهور کرد و او همواره تلاش می‌کرد توازنی بین خواسته‌های رژیم صهیونیستی و مردم کشورش به وجود بیاورد.


بیشتربخوانید


شکیبایی افزود: به همین دلیل نتانیاهو به شدت با باراک اوباما مشکل داشت، ولی در عوض با ترامپ که همه تخم مرغ‌هایش را در سبد رژیم صهیونیستی گذاشته، رابطه خیلی خوبی دارد. البته نتانیاهو توانست تا حدودی به مشکلات اقتصادی، امنیتی و سیاسی خود با حضور ترامپ سرپوش بگذارد.

شکیبایی عنوان کرد: هم اکنون ترامپ در عرصه سیاست داخلی و خارجی و نیز در برخورد با پاندمی کرونا با مشکلاتی مواجه شده است که نتانیاهو نیز به تبع آن از این مشکلات بی بهره نمانده است.

مدیر عامل خبرگزاری قدس گفت: هر گاه آمریکا و اروپا سرپا هستند به تبع آن‌ها رژیم صهیونیستی نیز وضعیت رو به راهی دارد و بالعکس. برای افکار عمومی دنیا روشن شده لاف‌هایی که نتانیاهو درباره توانایی‌های این رژیم در حوزه‌های مختلف می‌زند، همگی پوچ و دروغ هستند.

منبع: 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.