تعداد مناسب دوربین های مداربسته مورد استفاده در مکان های مختلف

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دوربین های مداربسته دیگر نیازی به بکار گیری نیروی انسانی برای حفاظت از محل نیست.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروزه برای حفظ امنیت و نظارت برمحل مان لازم نیست مانند سالیان گذشته از استخدام افراد قوی هیکل به عنوان مأمور کنترل ورود و خروج برای حفظ امنیت و حراست محلمان استفاده کنیم.  باپیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دوربین ها مداربسته دیگر نیازی به بکار گیری نیروی انسانی برای حفاظت از محل نمی باشد و می توانند با استفاده از تصویر برداری بصورت 24 ساعته از محل در مصرف هزینه ها (پرداخت دستمزد به مأمورین) برای این منظور صرفه جویی می شود. دوربین مدار بسته با پیشرفت تکنولوژی روز به روز  متنوع تر می شوند و بر امکانات و قابلیت آنها اضافه می شود که می توانیم نوع دوربین ها را براساس کارایی موردنظرمان و با توجه به بودجه مالی که داریم تهیه کنیم . همچنین تصاویری که از تجهیزات مداربسته دریافت می شود این قابلیت را دارند که دخیره شوند تا در صورت اتفاق افتادن جرم بتوان ازاین تصاویر بعنوان مدرک علیه متهم و یا برای مقاصد دیگر استفاده کرد.

سوای این صبحت هایی که انجام شد یکی از دغدغه هایی که شرکت الکامپ در طول تجربیات 17 ساله فروش دوربین مدار بسته در مشتریان خود دیده این است که برای محل هایی که می خواهند از این تجهیزات استفاده کنند چه تعداد دوربین برای نصب لازم است. مکان ها هرکدام از نظر وسعت و نوع کاربردی در شرایط خاصی قرار دارند که برای استقاده از این تجهیزات مداربسته باید به یکسری از نکات توجه کرد که این نکات عبارتند از :

  • متراژ محیط مورد نظر
  • نوع کاربردی محیطی که می خواهیم از تجهیزات مداربسته استفاده کنیم
  • محیطی برای نصب دوربین انتخاب شده آیا دارای موانعی برای دید هست یا خیر.
  • کدام قسمت از محلمان از نظر دید و تردد برای نصب دوربین مناسب است.

همانطور که بیان کردیم هر محل براساس شرایط مکانی و نوع کاربری باهم متفاوت می باشند که برای این منظور به بررسی آنها می پردازیم :

·         منازل

 شاید از کم اهمیت ترین جاها نسبت به مکان های دیگر که بتوان از این سیستم تجهیزات مدار بسته استفاده کرد منازل باشد که از نکاتی که برای استفاده از این تجهیزات درنظر گرفت این است که نیازی نیست که از دوربین و تجهیزات با کیفیت و گران قیمت استفاده کنیم. چون تجهیزات ارزان قیمیت تر مانند دوربین ها آنالوگ با توجه به پیشرفتی که طی این سالها داشته اند می توانند نیاز ما را بررسی کنند اما رایج ترین قسمت های منازل برای نصب دوربین عبارتند از :

 

  • ورودی ساختمان : یکی از مهمترین قسمت هایی که برای نصب دوربین مدار بسته باید در نظر گرفت ورودی ساختمان می باشد که با نصب دوربین می توان در بالای درب ورودی و بیرون از ساختمان می توان این کار را انجام تا هم ظاهر مجرم که می خواهد و تا قبل از ورود وی به ساختمان بتوان تدابیر ممکن را انجام داد.
  • پارکینگ
  • حیات ساختمان
  • درب پشتی (در صورت وجود)
  • ورودی راه پله ها
  • ورودی منزل
  • پشت بام
  • دیوارهای بیرونی ساختمان
    تعداد مناسب دوربین های مداربسته مورد استفاده در مکان های مختلف

·         فروشگاه ها

این مکان ها نسبت به منازل از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و با توجه به اینکه افراد زیادی نسبت به ساختمان مسکونی تردد می کنند باید از تجهیزات بیشتر و باکیفیت تری برای این مکان ها استفاده کرد که منظور از تجهیزات با کیفیت استفاده از دوربین با کیفیت و رزولشن تصویر بالا در قسمت های مهم مانند صندوق می باشد باید از نظر امنیتی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد و اما در سایر قسمت هایی فروشگاه که مانند قفسه ها، میحط بیرونی جلوی فروشگاه که به اندازه صندوق پر اهمیت نمی باشند می توان از تجهیزات ارزان قمیت تری برای این کار استفاده کرد.

 

·         سازمان ها و مراکز دولتی

 

سازمان ها و مراکز دولتی هر کدام به اندازه خود دارای اهمیت بالایی می باشند و با توجه به اینکه حفظ امنیت اطلاعاتی و کنترل تردد برای آنها بسیار مهم می باشد باید بهترین تجهیزات را برای آنها در نظر گرفت. برای مثال اگر ما یک بانک که مرکز مبادله پول می باشد و امنیت آن بسیار مهم است درنظر می گیریم که در اینجا بهترین مکان هایی که برای نصب دوربین برای آنها درنطر می گیرند عبارتند از :

  • محیط بیرونی (پیاده روی اطراف بانک) : این محل از نظر امنیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورتی که سارقین و اشرار بخواهند قبل از اینکه آسیبی وارد محل شوند و مشکل ایجاد کنند از طریق تصویر دریافتی می توان از حضور آنها مطلع شد و اقدام لازم را صورت داد.
  • درب ورودی/ خروجی : با نصب دوربین روبروی درب می توان بر کنترل تردد افرادی که در بانک ورود و خروج می کنند نظارت داشت.
  • صندوق ها : این محل از مهمترین محل هایی است که بین مشتری و کارمند بانک عملیات مالی صورت می گیرد که با نصب دوربین در این قسمت در صورتیکه مشکلی بین دو طرف صورت گیرد می توان بعدا با استفاده از تصاویر ضبط شده نسبت به حل مشکل اقدام کرد.
  • قسمت های کناری بانک : برخی از بانک ها وضعیت ساختمانشان طوری است که قسمت های کناری آنها دارای زاویه دید مناسبی نمی باشد که برای حل این مشکل و داشتن نظارت کامل از نصب دوربین در این ناحیه می توان نظارت کامل را بر همه قسمت های محل انجام داد.

·         کنترل ترافیکی

 استفاده از دوربین های مداربسته در خیابان ها و جاده بمنظور حفظ امنیت نظم رانندگی و کنترل تصادفی امروزه نقش بسزایی داشته است و معمولاً باید در قسمته هایی از جاده و خیابان ها نصب گردد که دارای بیشترین دید را داشته باشند و هم در ارتفاع مناسب نصب باشند که تا تسلط لازمه را بر محیط داشته باشند. اما دوربینی که در این اماکن استفاده می شوند باید قابلیتی مانند :

 

  • با کیفیت بالا باشند : تا بتوانند تصاویر با کیقیتی از وسایل نقلیه و محیط داشته باشند.
  • قابلیبت زوم بالا داشته باشند تا بتوانند روی پلاک وسیله نقلیه متخلف از فاصله دور بزرگنمایی لازمه را انجام دهد تا با استفاده از این کار بتوانند اعمال قانون لازمه را صورت دهند.
  • زاویه دید مناسب : جاده ها و خیابانها دارای محیط باز و وسیعی هستند پس برای همین باید دوربین هایی با زاویه دید بالایی انتخاب شود و یا برای حفظ نظارت کامل به اندازه ای باید دوربین نصب شود تا مشکل در وضعیت دید وجود نداشته باشد.

 

·         کارخانه ها

 این مکان ها با توجه به وسعت زیادی که دارند و همچنین کارایی آنها براساس تولیداتشان متفاوت است؛ نمی توان بصورت پیش فرض و باتوجه به تجربیات قبلی محل هایی برای نصب دوربین برای آنها انتخاب کرد. برای باید منظور باید کارشناسان شرکت های نصب دوربین مداربسته آنجا حضور یابند تا با توجه به وضعیت و کاربرد کارخانه مورد نظر نقشه ای از وضعیت آنجا تهیه کنند و سپس با توجه به نقشه تهیه شده تعداد و میزان کیفیت دوربین ها را باتوجه به نقشه تهیه شده فراهم کنند.

تعداد مناسب دوربین های مداربسته مورد استفاده در مکان های مختلف

با توجه به مطالب فوق باید درنظر بگیریم که برای تهیه تعداد مورد نیاز دوربین مداربسته  بکار رفته در محل نصب باید به عواملی مانند متراژ محل ، نوع کاربری، زاویه دید میزان نور و روشنایی و....... توجه کرد تا بتوان تصویری کامل و با کیفیت از تمامی قسمت های محیطمان برای داشتن نظارت خوب داشته باشیم که برای محقق شدن این امر باید از کارشناسان خبره در این زمینه استفاده کرد که شرکت الکامپ با داشتن داشتن 17 سال سابقه مفید و4000 پروژه موفقی که طی این سالیان داشته آماده است تا مشتریان گرامی را در زمینه های مختلف سیستم های  مداربسته (مشاوره، فروش ، نصب و پشتیبانی) راهنمایی کنند. مشتریان گرامی می توانند برای آگاهی بیشتر از وضعیت شرکت و محصولات دوربین مداربسته آن به وبسایت شرکت به نشانی Amniatcctv.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88552766-021  تماس گرفته تا کارشناسان بخش فروش راهنمایی های لازم را صورت دهند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار