تجویز داروی کروتین برای مبارزه با کرونا در مشهد

عضو هیئت علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح مشترک تجویز کروتین در جهت مبارزه با کرونا به‌زودی در مشهد به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مونا علی‌بلندی عضو هیئت علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به عنوان اولین بانوی پژوهشگر خراسانی و سیزدهمین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه موضوعی داروشناسی در جمع دانشمندان یک درصدی پراستناد برتر ESI جهان قرار گرفتم.

او افزود: در حال حاضر در حوزه دارویی ۸۵ طرح مصوب کمیته اخلاق را داریم که از این میزان ۴۰ طرح آن پایان یافته و ۳۰ طرح دیگر در حال اجرا است و ۱۵ طرح مابقی هم به‌زودی به مرحله اجرا در می‌آید.

عضو هیئت علمی پژوهشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به این ویروس منحوس، ادامه داد: در بحث مبارزه با کرونا قرار است که به‌زودی طرح مشترک تجویز کروتین با همکاری دکتر حسین زاده به‌صورت آزمایشی اجرا شود و اگر این طرح مشترک پاسخ مثبت داد به‌صورت گسترده عملیاتی شده و وارد حوزه درمان بیماران کرونایی می‌شود.
 
علی بلندی بیان کرد: طرح مشترک تجویز کروتین هم‌اکنون در کمیته اخلاق در حال بررسی بوده و نتایج آن طی روز‌های آینده اعلام می‌شود؛ همچنین در گام بعد در این خصوص طرحی با موضوع پیشگیری را دنبال خواهیم کرد، زیرا معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

بیشتر بخوانید؛

او تصریح کرد: به تازگی تجویز داروی رمدسیویر در امر درمان بیماران کرونایی مورد تأیید قرار گرفته که هم‌اکنون در حال انجام اقدامات بعدی آن هستیم، اما دارو‌های کلروکین، هیدروکسی کلروکین، کلترا و ... که این روز‌ها در فضای مجازی از آن‌ها به عنوان داروی مؤثر صحبت می‌شود مورد تأئید نیست.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.