سازمان حمایت اعلام کرد؛

الزام فروش اقلام بهداشتی با رعایت قیمت مصوب

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه اعلام کرد عرضه اقلام ضروری مبارزه با کرونا بالاتر از نرخ‌های مصوب تخلف و ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ پیرو ابلاغیه¬های قبلی این سازمان در خصوص ضرورت رعایت نرخ‌های مصوب اقلام ضروری مبازه با بیماری کرونا و با عنایت به مصوبات ستاد لجستیک مربوطه، حداکثر قیمت مصرف کننده ماسک سه لایه صنعتی ۱۳۰۰۰ و ماسک‌های کارگاهی ۱۵۰۰۰ ریال تعیین شد.

این در حالی است که گزارش‌ها و شکایات رسیده، حاکی از آن است که انواع ماسک سه لایه در برخی از مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، اینترنتی و واحد‌های صنفی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسند؛ لذا در راستای جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مصرف کنندگان به ویژه در شرایط حساس کنونی، همه عرضه کنندگان مکلف به فروش تمام اقلام ضروری مبارزه با بیماری کرونا به قیمت‌های مصوب هستند و باید با قید فوریت نسبت به اصلاح قیمت‌های فروش خود اقدام کنند. بدیهی است مسئولیت فروش به نرخ‌های بالاتر از قیمت مصوب به هر بهانه ای، مصداق ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی تلقی شده و مسئولیت آن متوجه واحد‌های خاطی خواهد بود.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: این اطلاعیه به منزله ابلاغ عمومی بوده و برای همه عرضه کنندگان لازم الاجرا است.


بیشتر بخوانید


شهروندان در صورت مواجهه با قیمت‌های بالاتر از قیمت‌های مصوب از طریق به شماره ۱۲۴ و یا سامانه ۱۲۴.ir و یا سازمان‌ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور موارد تخلف را منعکس کنند.

نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد و تخلف این مراکز باید به شماره ۱۹۰ منعکس شود.

انتهای پیا/

برچسب ها: سازمان حمایت ، قیمت م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار