در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

تولید روزانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون ماسک در کشور/ کمبود مواد اولیه تولید ماسک نداریم

رئیس مرکز امور اصناف وزارت صمت گفت: واحدهای تولیدی آمادگی توزیع مواد اولیه لازم برای تولید ۱۰ میلیون ماسک در روز را دارند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گلپور رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت تولید ماسک در کشور تصریح کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا،  حدود  ۲۰۰ هزار ماسک در روز تولید می کردیم که در ایام پیک بیماری واحدهای صنفی خیاطی، مسیر خط تولید را عوض کردند و میزان تولید ماسک به ۶ میلیون رسید. اکنون میزان تولید ماسک به ۱۰ الی ۱۲ میلیون افزایش یافته است.

او تاکید کرد: کمبود مواد اولیه تولید ماسک نداریم وهم اکنون ۲ واحد بزرگ تولیدی آمادگی توزیع مواد اولیه لازم برای تولید ۱۰ میلیون ماسک در روز را دارند.


بیشتر بخوانید:

۱۸ میلیون ماسک در انبار‌ها دپو شده است


این مقام مسئول گفت: بعد از الزامی شدن استفاده از ماسک شرایطی تنظیم کردیم که توزیع مواد اولیه،  تولید ماسک و عرضه آن به بازار،  از طریق سامانه تجارت انجام گیرد و در جهت سیستمی کردن توزیع و عرضه مواد اولیه و ماسک تلاش کردیم.

او با اشاره به قیمت مصوب ماسک افزود: قیمت ماسک صنعتی۱۳۰۰ تومان و ماسک کارگاهی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است که مراکز توزیع متفاوتی دارند. ماسک کارگاهی در  مترو و مغازه ها به فروش می رسد و صنعتی ها ابتدا به مراکز درمانی عرضه می شود و مازاد آن در داروخانه ها،  فروشگاه های زنجیره ای و اینترنتی به فروش می رود.

گلپور تاکید کرد: فروش ماسک با قیمت های بالاتر،  تخلف گران فروشی است و با آن برخورد می شود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: بروکراسی های تولید در بخش مواد ضد عفونی کننده و ماسک را برداشته ایم و مجوز تولید ماسک بدون محدودیت در وزارت صمت صادر می شود.

تشدید بازرسی ها در حوزه کالاهای مرتبط با کرونا

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در ادامه با اشاره به تشدید بازرسی در مواد شوینده و بهداشتی گفت: در این بازرسی ها ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک و ۸۴ میلیون جفت دستکش و ۷ میلیون لیتر انواع مواد ضد عفونی کننده کشف شده است.

او افزود: در برخی موارد دیده شده ماسک با قیمت دو برابر مصوب یا بیشتر به فروش می رسد که با این تخلفات برخورد خواهد شد.

شهریاری تولیدکننده ماسک در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: موضوعی که از یک ماه پیش موجب بالاتر رفتن تقاضای ماسک شده قاچاق آن به کشورهای همسایه است که توزیع در کشور را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار