مساجد محور اصلی هر محله

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور استان کرمان از محور اصلی قرار گرفتن مساجد در هر محله، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مصطفی اژدری، مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور استان کرمان امروز در جلسه برگزاری اولین همایش امامان محله‌های استان ، با تسلیت شهادت امام باقر (ع) گفت: این جلسه به منظور طرح وآشنایی با فعالیت‌های محله های استان برگزار شده است.

او بیان داشت: این طرح در حال حاضر در ۳۸ مسجد از سراسر استان آغاز شده است .

او با بیان اینکه در شهر کرمان ۱۰ مسجد با ۱۰ امام محله آغاز به فعالیت کرده اند، بیان داشت: در شهرستان انار ۱ مسجد با ۱ امام محله، شهرستان بافت ۱ مسجد با یک امام محله، شهرستان رابر ۱ مسجد با یک امام محله، شهرستان بردسیر ۱ مسجد با یک امام محله، شهرستان بم ۵ مسجد با ۵ امام محله، شهرستان راور ۱ مسجد با یک امام محله، رفسنجان ۴ مسجد با ۴ امام محله، شهرستان ریگان ۱ مسجد با ۱ امام محله، شهرستان سیرجان ۲ مسجد با ۲ امام محله، شهربابک با ۲ مسجد و۲ امام محله، سیرجان با ۲ مسجد و۲ امام محله، زرند با ۳ مسجد و۳ امام محله، جیرفت با ۴ مسجد و۴ امام محله، کهنوج با ۲ مسجد و۲ امام محله وشهر کرمان با۱۰ مسجد و۱۰ امام محله، شناسایی و آغاز به فعالیت کرده اند.

او با اشاره به اینکه ۷ کارگروه درهر مسجد راه اندازی خواهد شد، افزود: این راه اندازی براساس سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب و در زمینه‌های اشتغال زایی، خانواده، اخلاق، معنویت و... است.

حجت الاسلام اژدری تصریح کرد: هدف از اجرای  این طرح قرار گرفتن مساجد به عنوان محور اصلی هر محله در زمینه‌های اجتماعی، محرومیت زدایی، مشکلات خانواده و... است.

او در این نشست به گزارش کاری در خصوص بازدید از مساجد در خصوص نحوه عملکرد امامان محله پرداخت وگفت: طی جلساتی که با امامان محله داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هر طرحی که در آینده اجرا خواهد شد، از طرح ونظر‌های امامان محله استفاده شود.

حجت الاسلام اژدری اظهار داشت: ۳ جلسه با خیرین وگروه‌های جهادی کرمان برگزار کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌های آنان، فعالیت هایشان را به سمت وسوی مساجد سوق دهیم تا بیشتر از همت  بودن آنان بهرمند شویم.

او در این نشست به نکته‌ی دیگری اشاره کرد و بیان داشت: طبق تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد کردیم ، مراکز نیکوکاری ومجموعه خیرین با مدیریت امامان محله اداره شود.

حجت الاسلام اژدری با بیان اینکه نیرویی از کمیته امداد امام خمینی (ره) موظف شده است تا در طی هفته ۳ روز در سازمان تبلیغات اسلامی مستقر شودتا در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، شناسایی هرچه بهتر فقرا ورسیدگی به آنان باتوجه به شناخت بهتر امامان محله نسبت به مردم همان محله است.

در ادامه این جلسه از امامان محله نظر خواهی شد تا در راستای موفقیت هرچه بهتر در این طرح نظر وایده‌های خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.