کاهش پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تربت جام

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام گفت: به دلیل وجود مشکلات اقتصادی برای مردم و از طرفی بیماری کرونا، شاهد کاهش پرداخت زکات در این شهرستان هستیم.

شیرمحمدشاکر برآبادی رئیس کمیته امداد امام خمینی( ره) تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در سال ۹۸ مجموع زکات پرداختی در این شهرستان به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال بوده که از این مبلغ میزان ۲۱میلیارد و ۱۷۸ میلیون ریال مربوط به چهارماهه ابتدای سال بوده است.

او افزود: افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم و از طرفی بیماری کرونا، باعث شده تا در چهارماهه ابتدای سال۹۹ مجموع مشارکت مردم در پرداخت زکات مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش چشمگیر مواجه می‌باشد.

رئیس کمیته امداد تربت جام ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش پرداخت زکات در این شهرستان  حضور نداشتن مردم به کمیته امداد و پرداخت مستقیم به نیازمندان است که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی تنها مرجع رسمی جمع آوری زکات در کشور کمیته امداد می‌باشد و تمامی مبالغ بایستی توسط این نهاد دریافت و توزیع شود.


بیشتر بخوانید:
پرداخت زکات مایه پاکی از بخل و تزکیه اموال می شود

شاکربرآبادی با اشاره به فصل برداشت محصول و پرداخت زکات بیان کرد: با توجه به اینکه در چهارماهه ابتدای سال فصل برداشت محصولات گندم و جو می‌باشد از تمامی مردم به ویژه کشاورزان خواهشمندیم نسبت به پرداخت به موقع زکات خود صرفا با حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام کنند تا آمار پرداختی در این شهرستان به میزان قابل انتظار برسد.

انتهای پیام// ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.