محمودی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

جزئیات مصوبه دولت برای ساماندهی کودکان کار افغانستانی

مدیرکل اداره اتباع وزارت کشور گفت: دولت طرحی کلی برای ساماندهی کودکان کار پیش بینی‌ کرده که سازمان اجتماعی وزارت کشور آن را دنبال می‌کند.

در حال تکمیل///////////مهدی محمودی مدیرکل اداره اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین مصوبه دولت برای ساماندهی کودکان کار افغانستانی در ایران اظهار کرد: مسئله کودکان افغانستانی و کار کردن آنها در ایران موضوعی است که از دیرباز مطرح بوده و دولت هم حدود یک سال پیش طرحی کلی برای ساماندهی این افراد پیش بینی‌ کرد که سازمان اجتماعی وزارت کشور آن را دنبال می‌کند.

او ادامه داد: تمام محتوای مصوبه دولت در ارتباط با  ساماندهی کودکان کار خیابانی بود و همچمنین مقرر شده که در مرحله اول پس از شناسایی و جمع‌آوری کودکان کار، آنها را  بعد از تعهد، به خانواده‌هایشان تحویل دهیم، اما اگر برخلاف تعهد خود کاری انجام دهند تمامی مدارک آنها همچون کارت آمایش  و گذرنامه باطل می‌شود و باید کشور را ترک کنند.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور تصریح کرد: کودکانی هم که خانواده‌شان مشخص نبود توسط سازمان بهزیستی نگه‌داری می‌شدند البته در یک مقطعی این طرح در استان تهران انجام شد.

محمودی با اشاره به دلیل به تعویق افتادن اجرای کامل مصوبه دولت برای ساماندهی کودکان کار افغانستانی، بیان کرد: این طرح و مصوبه پیشنهادی دولت کمی به تعویق افتاد که دلیل آن هم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی بود؛ اما به محض اینکه مصوبه نهایی دولت برای ساماندهی کودکان کار به دست ما برسد، آن را اجرا خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار