طرز تهیه بشته واش مازندرانی

در این مطلب دستورالعمل تهیه یکی از آش‌های خوشمزه و پرطرفدار مازندران که بسیار مقوی است را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بشته واش از غذاهای محلی استان مازندران است که از خانواده آش‌ها محسوب می‌شود، اما تنها فرقی که با آش دارد این است که این غذا را با پلو هم می‌شود مصرف کرد.

این غذا سرشار از آهن و فیبر است که برای افرادی که به کم خونی، یبوست و یا هموروئید مبتلا هستند بسیار مفید است. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز پخت این آش خوشمزه و مقوی آشنا شوید.

مواد لازم:

- اسفناج یککیلو و نیم
- پیاز ۲ عدد بزرگ
- سیر ۳ حبه
- عدس ۳ پیمانه
- زیره سبز ۲ قاشق غذاخوری
- زردچوبه ۲ قاشق مرباخوری
- نمک وفلفل به میزان لازم


بیشتر بخوانید


طرز تهیه:

ابتدا عدس را شسته و با مقداری آب آن را روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزد سپس اسفناج را کاملا شسته و آن را به اندازه متوسط خرد می‌کنیم.

پیاز و سیر را ریز خرد کرده٬در قابلمه روغن می‌ریزیم و پیاز و سیر را در آن ریخته و تفت می‌دهیم تا رنگ آن طلایی شود، سپس زردچوبه را به آن اضافه می‌کنیم وقتی زردچوبه کمی تفت داده شد اسفناج را در قابلمه می‌ریزیم تا به مقدار خیلی کمی سرخ شود سپس وقتی عدس پخته شد آن را به همراه آبی که دارد به مخلوط اسفناج اضافه می‌کنیم نمک وفلفل و یک قاشق از زیره سبز را با آن مخلوط کرده اگر آب عدس کم بود کمی آب به آن اضافه می‌کنیم.

درب ظرف را میگذاریم و تا به مدتی که اسفناج‌ها پخته شود وعدس لعاب خود را پس بدهد آن را روی شعله قرار می‌دهیم. تقریبا به مدت ۲ ساعت این غذا باید روی شعله متوسط پخته شود تا آب آن کمی کشیده شود و لعاب بیاندازد.

بعد از پخت آن را کشیده و رویش یک قاشق زیره سبز می‌پاشیم. این غذا باید با زیره فراوان و آب نارنج میل شود.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، خانه داری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار