مدیر نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مطرح کرد؛

الزام واردکنندگان لاستیک به درج قیمت در سامانه ۱۲۴

مولاخواه گفت: واردکنندگان لاستیک باید قیمت را در سامانه ۱۲۴ درج کنند و البته این سامانه باید به روز شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مولاخواه مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: قیمت گذاری تمام لاستیک های وارداتی که با ارز رسمی، نیمایی و سنا وارد شده باشند، باید طبق ضوابط سازمان حمایت انجام شود.

مولاخواه افزود: رصد و پایش قیمت لاستیک در اولویت دستگاه های نظارتی است. قیمت انواع لاستیک در سامانه جامع تجارت و سامانه ۱۲۴  ثبت می شود که  سامانه جامع تجارت بیشتر بعد نظارتی دارد و ۱۲۴ برای اطلاع رسانی عمومی طراحی شده است.

او در خصوص تغییر قیمت لاستیک های وارداتی با نوسانات نرخ ارز گفت: اینکه وارد کنندگان بخواهند هر روز قیمت ها را تغییر دهند امکان پذیر نیست. اصلاح کالا قیمت زمانی صورت می گیرد که کالا را با ارز جدید وارد شود.

 مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت درباره تضمین رعایت قیمت های اعلام شده در سامانه ۱۲۳ در سطح بازار تصریح کرد: امکان ثبت شکایت  از سوی مصرف کنندگان در سامانه ۱۲۴ وجود دارد و سازمان حمایت به همه شکایت ها رسیدگی خواهد کرد.

او ادامه داد: همچنین ناظران و بازرسان در سطح بازار حضور دارند و بر قیمت لاستیک های عرضه شده در مغازه ها نظارت می کنند. از خود واردکننده ها و تولیدکننده ها هم تقاضا داریم در معرفی متخلفان به ما کمک کنند.

این مقام مسئول در خصوص به روز نبودن سامانه ۱۲۴ تاکید کرد: شرایط فراهم است تا واردکننده ها قیمت فروش را در سامانه ۱۲۴ درج کنند و باید ثبت کنند اگر مشکلاتی در این سامانه  وجود دارد باید حل کنیم تا قیمت ها به روز شود.

ثبت قیمت کالاهای وارداتی در سامانه ۱۲۴ امکان پذیر نیست

در ادامه برنامه میرعابدینی دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک با اعلام اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واردکنندگان انواع لاستیک را پیش از عرضه به بازار ملزم به ثبت قیمت در سامانه ۱۲۴ کرده است، گفت: پیش از این نیز اطلاعات ورود و خروج لاستیک در بازار در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شد.

او ادامه داد: انجمن وارد کنندگان لاستیک بخشنامه جدیدی مبنی بر ثبت اطلاعات در سامانه ۱۲۴ دریافت نکرده است.

میرعابدینی تصریح کرد:  با توجه به نوسانات قیمت ارز، ثبت قیمت کالاهای وارداتی در سامانه ۱۲۴ امکان پذیر نیست چراکه از زمان ثبت سفارش کالا تا ترخیص از گمرک و عرضه در بازار قیمت ارز نوسان زیادی دارد و مشخص نیست در هر روز قیمت لاستیک وارداتی چقدر است.

ثبت قیمت انواع لاستیک وارداتی و تولید داخل در سامانه ۱۲۴


در ادامه گنجی عضو انجمن تولیدکنندگان لاستیک گفت: قیمت تمام لاستیک‌های وارداتی و تولید داخلی در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود.

او در خصوص میزان تولید تایر در کشور تصریح کرد: ظرفیت اسمی تولید تایر در کشور ۳۰۰ هزار تن است که اکنون ۲۵۰ هزار تن از از کالا در داخل تولید می شود.

گنجی افزود: میزان مصرف  انواع تایر در کشور ۴۰۰ هزار تن است که بخشی از نیاز کشور باید از خارج تامین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار