معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران مطرح کرد؛

بیشترین شاکی را نانوایی‌ها دارند

محمدی پور گفت: مالکان نانوایی‌ها بیشترین آمار شکایات را دارند و میوه و سبزی فروش ها در جایگاه‌ی بعدی قرار می‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید محمدی پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران در نشستی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: در ۴ ماه ابتدایی امسال در شهر تهران بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ بازرسی و در کل استان بیش از ۲۲۵ هزار بازرسی از واحد‌های عمده و خرده فروشی داشته ایم که ده درصد آن یعنی حدود ۲۳ هزار پرونده منجر به تشکیل پرونده شده است.
 
او ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد بود. حدود ۲۰ هزار مورد از بازرسی ها مختص به کشف کالا‌های قاچاق است که ارزش آن ها به ۱۲۱ میلیارد می‌رسد. بیش از سیزده هزار بازرسی هم از نانوایی‌ها انجام شده است. در سامانه ۱۲۴ پانزده هزار شکایت ارسال شد که ۹ هزار مورد از آن‌ حضوری بوده است.
 
محمدی بیان کرد: گشت‌های مشترک زیادی با سایر نهادها داشتیم که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۰ هزار مورد می‌رسد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. بیش از ۴ هزار بازرسی از انبار‌ها داشتیم که در بیش از ۱۰۰ مورد به تخلف برخوردیم؛ اغلب این تخلفات شامل اقلام غذایی، اقلام کرونایی، مکمل‌های ورزشی و لوازم خودرو بوده است. در ۲۰ روز گذشته نظارت بر انبار‌ها افزایش پیدا کرده است.
معاون بازرسی سازمان صمت بیان کرد: احتکار‌های کشف شده ابتدا به مراجع و محاکم قضایی ارسال و اقلام کشف شده وارد شبکه توزیع می‌شود تا به دست مردم برسد. احتکاری اگر کشف شود و دستور قضایی دریافت کند توزیع خواهد شد.
 
او درباره بازرسی از نانوایی‌ها گفت: بازرسی‌های بهداشتی از نانوایی ها در گشت‌های مشترک انجام می‌شود. کماکان نانوایی‌ها بیشترین آمار شکایات را دارند، میوه و سبزی فروشان، تهیه کننده های غذا، فروشندگان لوازم خانگی و لاستیک در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
 
محمدی گفت: سامانه‌هایی که اخیرا رونمایی شده است مشروط به برقراری ارتباط مناسب با بخش‌ها دیگر است و نیاز داریم اطلاعات لازم را با سرعت بیشتری در اختیار ما قرار دهند؛ همچنین اتصال این سامانه به تعزیرات می‌تواند سرعت کار را بالا برده و شفافیت را افزایش دهد. رصد به روز و لحظه‌ای از کالا‌ها انجام خواهد شد، اما به اتصال مناسب احتیاج دارد. ما به دنبال راه اندازی سامانه‌هایی برای بازرسی هوشمند هستیم.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران و درباره عملکرد سامانه ۱۲۴ گفت: برخی اقلام مثل گوشت قرمز قیمت گذاری نشده و تابع بازار هستند، اما برخی کالا‌ها قیمت گذاری شده است. ممکن است قیمت کالایی در مغازه با قیمت درج شده در سامانه تفاوت باشد. 
 
او درباره قیمت تخم مرغ گفت: با توجه به این که صادرات تخم مرغ رسما ممنوع شده است شاهد کاهش قیمت این محصول هستیم. امروز تخم مرغ با نرخ مصوب هر کیلو یازده هزار تومان و هر شانه حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و به حالت عادی بازگشته است. 
 
او درباره شرایط کرونایی کشور بیان کرد: بازرسان ما حق ورود به داروخانه‌ها را ندارند، اما با اجازه وزارت بهداشت می‌توانیم ورود کنیم. سطح داروخانه‌ها در اختیار ما نیست و ما موضوع احتکار را بیشتر دنبال می‌کنیم. 
 
محمدی بیان کرد:قرار است که تمامی انبار‌های فعال از جمله دارندگان جواز کسب و فعالان حوزه انبارداری را بررسی می‌کنیم. ورود و خروج این انبار‌ها ارزیابی شده و هر گونه احتکار احتمالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ملت هميشه سر نون خريدن تو نونواييا درگيري دارن هر چي هم بهشون ميگي بابا هر سه تا كه به چند تاييا ميدي يكي رو براي تكيا بذار كنار به خرجشون نميره و دولتم فقط نشسته درگيري و عذاب كشيدن مردمو نگاه ميكنه
آخرین اخبار