آزادی ۱۳ نفر از اعضای ارتش یمن

دولت نجات ملی از آزادی ۱۳ نفر از اعضای ارتش این کشور طی عملیات تبادل اسرا با دولت مستعفی یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای از آزادی ۱۳ نفر از اعضای ارتش این کشور و همچنین کمیته‌های مردمی یمن خبر داد. به گفته دولت نجات ملی یمن از آزادی اسرا در قالب عملیات تبادل در جبهه «تعز» انجام شده است.

عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته اسرا، در رابطه با آزادی زندانیان، در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره در روز سه‌شنبه گفت که ۱۳ تن از اعضای نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی پس از رایزنی‌ها محلی آزاد شدند.

در پی طرح تبادل زندانیان، برخی از اعضای دولت مستعفی یمن که تحت حمایت ائتلاف متجاوز قرار دارند نیز آزاد شدند. تبادل زندانیان بین دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن طی سال‌های اخیر بارها رخ داده و در برخی از آن‌ها سازمان ملل هم به عنوان ناظر حضور داشته است.

هرچند که طی سال‌های اخیر، دولت مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان و کمک‌های شایان امارات، قصد داشته تا شهر تعز در جنوب یمن و نقاط اطراف آن را اشغال کند، اما در این‌باره موفق نبوده و با مقوامت دولت نجات ملی و کمیته های مردمی مواجه بوده است.

ائتلاف متجاوز سعودی با هدف حذف انصارالله از معادلات سیاسی یمن و حتی اشغال این کشور، تجاوز خود به همسایه جنوبی را در ابتدای سال ۹۴ آغاز کرده و گمان می‌کردند که طی چندین ماه می‌توانند دشمن خود را شکست دهند. اما مردم یمن در برابر تهاجم عربستان مقاومت کرده و اکنون دست برتر را در درگیری‌ها دارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار