مردم در صورت داشتن نذورات از جیره خشک استفاده نمایند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم در صورت داشتن نذورات از جیره خشک استفاده نمایند و با هر گونه برگزاری عروسی و مراسم در تالار‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

مردم در صورت داشتن نذورات از جیره خشک استفاده نمایندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر محمد جمالیان در ابتدا در گذشت جناب آقای دکتر ساعی پور یکی از همکاران با اخلاق و مدافع سلامت متعهد که متاسفانه بر اثر بیماری کرونا به لقاءالله پیوستند را خدمت جامعه پزشکی تسلیت و برای مرحوم رحمت و غفران الهی و برای خانواده صبری جمیل را خواستار شد.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به توصیه های اکیدی که ابلاغ می شود، متاسفانه عدم رعایت هم استانی های عزیز علی الخصوص در برگزاری مراسم های پر ازدحام مثل جشن های عروسی، منجر به افزایش ابتلا و بستری و به تبع آن افزایش مرگ و میر می شود.

او در تکمیل این موضوع با توجه به اهمیت سلامتی مردم، هشدار داد: مطابق مصوبه شورای پدافند زیستی استان هرگونه عروسی در تالار ها و باغ های خصوصی با برخورد قضایی روبرو خواهد شد.

او ضمن تاکید جدی به رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: علاوه بر زدن ماسک شیوه استفاده صحیح از آن نیز باید رعایت شود، همچنین شستشوی دست ها و رعایت فاصله یک و نیم متری در جاهای پر ازدحام باید مدنظر قرار داده شود، تا ما بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم در غیر این صورت وضعیت بحرانی تر خواهد شد و کل استان قرمز میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در رابطه با وضعیت استان و شهرستانهای تابع گفت: هفته پیش تنها اراک در وضعیت قرمز قرار داشت، اما متاسفانه شاهد این هستیم که علاوه بر اراک ،خمین، ساوه، دلیجان در وضعیت قرمز و شهرستانهای آشتیان، شازند، کمیجان و فراهان در وضعیت نارنجی قرار دارند .تمام اینها علائم هشداری است که طبق پیش بینی های هفته گذشته متذکر شدیم.

دکتر جمالیان در پایان از مردم مسلمان و مومن استان مرکزی خواستار شد که در این اعیاد از پخش نذورات به صورت اطعام جداً پرهیز نمایند و نذورات به صورت جیره خشک باشد و مجدداً تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی در این اعیاد را متذکر شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.