مدیرکل راهداری قم عنوان کرد؛

راه اندازی اکیپ کنترل و نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای قم

کلهری از تشکیل اکیپ نظارت شبانه استان باهدف کنترل و نظارت بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای، دفاتر حمل‌ونقل کالا و مسافر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: اکیپ کنترل و نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای قم در راستای صیانت و ارتقا کیفی زیرساخت‌های جاده‌ای، احصا کاستی‌ها و نظارت بر ناوگان عمومی راه‌اندازی شده است.

کلهری عنوان کرد: این اکیپ از اول مردادماه سال جاری و با حضور مسئولان و معاونان این اداره کل، (هر شب یک نفر) تشکیل و به انجام فعالیت می‌پردازند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  یادآور شد: ساعات فعالیت و حضور این اکیپ هر شب و بعد از غروب آفتاب تا صبح روز بعد است.

به گفته کلهری، این اکیپ با استقرار در گلوگاه‌ها و همچنین تردد درسته راه‌های برون‌شهری استان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم کنترل ناوگان عمومی جاده‌ای را از برنامه‌های این اکیپ دانست و افزود: کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی (کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، آج لاستیک‌ها، سالم بودن شیشه‌ها، چکش ایمنی و غیره) و همچنین کنترل مدارک راننده (گواهینامه، کارت هوشمند و صورت‌وضعیت) از وظایف این اکیپ شبانه خواهد بود.

کلهری ادامه داد با توجه به اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از شیوع این بیماری، در بخش کنترلی اکیپ بر ناوگان عمومی حمل مسافر،  پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: احصا نواقص جاده‌ای اعم از وضعیت عمومی راه‌ها شامل رویه آسفالتی، شانه سازی، شیب شیروانی، حریم راه و همچنین تابلو‌ها و علائم ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی نیز توسط این افراد رصد می‌شود.

کلهری بیان کرد: حضور در محل سوانح جاده‌ای به‌منظور مدیریت میدانی جهت اعزام اکیپ پاک‌سازی سطح راه از بقایای تصادفات و رفع انسداد ترافیکی نیز توسط این اکیپ انجام می‌شود.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.