افزایش شیوع کرونا در بیشتر کشور‌های اروپایی

گزارش‌ها از افزایش شیوع کرونا در بیشتر کشور‌های اروپایی به خصوص در آلمان، فرانسه و اسپانیا حاکی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، شیوع کرونا در بیشتر کشور‌های اروپایی همچنان رو به صعود است؛ بطوری که کشور‌های آلمان، فرانسه و اسپانیا رکورد‌های جدیدی را در خصوص ابتلا به کرونا به ثبت رساندند.

بر اساس گزارش بی بی سی، در حالی که کشور‌های اروپایی در حال مبارزه برای محدود کردن گسترش کرونا ویروس هستند، آلمان شاهد بالاترین تعداد ابتلای روزانه به کرونا در بیش از سه ماه گذشته بوده است.

مقامات آلمان اعلام کرده اند بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلا به کرونا در آلمان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. طبق اعلام مقامات آلمان، این افزایش ناشی از بازگشت مردم از تعطیلات است.

این افزایش آمار ابتلا پس از آن اتفاق می‌افتد که مقامات آلمان در خصوص سفر‌های غیر ضروری به اسپانیا هشدار داده بودند.

وزیر خارجه آلمان گفته است هشداری مسافرتی در خصوص سفر به پایتخت اسپانیا و نیز «سرزمین باسک» (بخشی خودمختار در اسپانیا) را در روز سه شنبه داده است. این در حالی است که هشدار‌ها در خصوص سفر به منطقه «آراگون»، «کاتالونیا» و «نابارا» (که هر سه از مناطق خودمختار در اسپانیا محسوب می‌شوند) و پیش از این صادر شده بود، همچنان پابرجاست.

آلمان بیش از ۹ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را از زمان آغاز این همه گیری به ثبت رسانده است.

در همین حال، فرانسه از ثبت ۲ هزار و ۵۲۴ مورد ابتلای جدید به کرونا خبر داد که این رقم، بالاترین ابتلای روزانه از زمانی به حساب می‌آید که قرنطینه در ماه مه در این کشور برداشته شده بود. همچنین «ماراتون پاریس» طبق اعلام سازمان دهندگان آن امسال و در حالی که فرانسه با افزایش موارد ابتلا به کرونا روبروست، لغو شد.

قرار بود این ماراتون در تاریخ ۵ آوریل برگزار شود، اما بعدا به تاریخ ۱۵ نوامبر بخاطر کرونا موکول شده بود. سازمان دهندگان این ماراتون گفته اند تمام تلاش خودشان را کرده بودند تا این رویداد را حفظ کنند؛ اما احساس می‌کنند مجبور هستند تا آن را لغو کنند.

پیشتر نیز مقامات فرانسه از اجباری شدن زدن ماسک در پاریس در مکان‌های سرباز شلوغ خبر داده بودند. زدن ماسک در تمامی مکان‌های عمومی محصور در سرتاسر فرانسه پیش از این اجباری شده بود.

همچنین اسپانیا با بدترین وضعیت نرخ ابتلا در اروپای غربی مواجه است. بنابر گزارشها، اسپانیا در روز سه شنبه از ابتلای یک هزار و ۴۱۸ نفر و روز چهارشنبه از ابتلای ۱۶۹۰ نفر خبر داد.

«سالوادور مکیپ» از کارشناسان علوم بهداشتی در دانشگاه آزاد کاتالونیا به خبرگزاری فرانسه گفت: اسپانیا در لحظاتی وخیم به سر می‌برد.

همچنین یونان روز چهارشنبه از ابتلای ۲۶۲ موارد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که این رقم، بالاترین آمار روزانه در این کشور از زمان آغاز این همه گیری است.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان، بیش از ۷۴۷ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
اَللَّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلي ابآئِهِ، في هذِهِ السَّاعَةِ، وَفي كُلِّ ساعَة، وَلِيّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَليلا وَعَيْناً، حَتّي تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
یا فارس الحجاز یا ابا صالح المهدی ادرکنا
افلا تعیننا حتّی نعلم انّ لنا اماما یرانا و یغیثنا.
یاصاحب الزمان ما را دریاب. آیا به فریاد ما نمی رسی، تا بدانیم امامی داریم که ما را همیشه مدّنظر دارد و به فریاد ما می رسد؟
Iran (Islamic Republic of)
غلامی
۱۴:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
چرا در مورد آمار تک رقمی فوت روزانه در این کشورها چیزی گفته نمی شود ؟ در حالی که اوایل آمار فوتی های روزانه آنها از ایران بیشتر بود ، ولی با رعایت دقیق موارد خصوصا ماسک و تنظیم جریمه های سنگین برای عدم رعایت آن اکنون رقم فوتی های روزانه در این کشورها به زیر 10 نفر رسیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دیگه کروناهم عادی شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۱۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا
آخرین اخبار