گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از موشک‌های بومی/۴؛

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

موشک کروز سومار به گفته کارشناسان غربی یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های جهان است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران امروزه یکی از مولفه‌های موثر کشورمان در حوزه اقتدار دفاعی و منطقه‌ای است، اما در این میان برخی از کشور‌های استکباری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ گاه موافق قدرتمندشدن کشورمان در حوزه دفاعی و حضور ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای موفق در غرب آسیا نیستند.

برخی از این کشور‌ها به دنبال این هستند که حوزه موشکی و تجهیزات دفاعی را هم به پای میز مذاکره ببرند تا قدرت ایران در این حوزه‌ها را هم سلب و یا تضعیف کنند. این قدرت منطقه ای و در برخی موارد بین المللی چندین مولفه دارد که یکی از این مولفه ها قدرت موشکی است.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

قدرت موشکی در کشورمان امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه در صنایع دفاعی و شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته می‌شود، این قدرت امروز به حدی رسیده است که صنایع دفاعی کشورمان در فاصله های زمانی کوتاه موشک و یا دستاورد جدیدی را در این حوزه رونمایی و معرفی می‌کنند.

چرا از موشک‌های کروز استفاده می‌کنیم؟

موشک‌های کروز چند سالی است که وارد دکترین دفاعی و امنیتی کشور‌های جهان شده است و یکی از موشک‌های موثر در جهان همین موشک‌های کروز هستند. موشک‌های کروز به قدری مهم هستند که امروزه بسیاری از کشور‌های جهان بیشتر توان خود را بر روی طراحی، ساخت و استفاده از موشک‌های کروز متمرکز کرده اند. این کار چندین دلیل دارد که مهم‌ترین آن را می‌توان به‌دلیل هزینه کمتری دانست که در فرآیند تولیدشان نسبت به تولید موشک‌های بالستیک دارند و از سوی دیگر، مؤلفه‌هایی که در هنگام حرکت موشک به‌سوی هدف دارند.

موشک کروز نوعی موشک و نوعی هواگرد بی‌سرنشین هدایت شونده بوده که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. در اغلب سامانه‌های کروز از نوعی موتور جت استفاده می‌شود، در حالی که موشک‌های دیگر از موتور راکتی استفاده می‌کنند. این موشک‌ها معمولاً تمام مسیر خود را به دلیل شناسایی نشدن توسط رادار‌ها در ارتفاع بسیار پائین و با سرعت تقریباً ثابت با سرعت مافوق صوت یا نزدیک به صوت حرکت می‌کنند.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

با توجه به لختی اولیه در هدایت موشک کروز، این امکان وجود دارد که موشک صد‌ها متر از مسیر منحرف شود. زیرا اگرچه با هدایت از این نوع لختی امکان انحراف برای موشکی که ده‌ها دقیقه پرواز می‌کند کم است، ولی برای موشکی که ساعت‌ها باید ادامه طریق دهد مناسب نیست، برای رفع عیب باید نوعی تصحیح در مسیر انجام شود تا در عمل مکمل هدایت اصلی آن باشد.

یکی از مهم‌ترین نکات درباره موشک کروز پرواز طولانی مدت این موشک است. به همین دلیل ممکن است توسط سامانه‌های منحرف کننده پدافندی دشمن، با وضعیت حرکت لختی موشک در طول مسیر امکان انحراف از چند متر تا چند صد متر وجود داشته باشد، البته با وجود سامانه‌هایی نظیر سامانه انطباق متقابل پشت سر هم جغرافیایی، سامانه سی دی اس و سامانه جی پی اس احتمال این مورد بسیار کاهش می‌باید.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

موشک‌های کروز چه ویژگی‌هایی دارند؟

موشک‌های کروز دارای چهار ویژگی اصلی هستند؛ اولین ویژگی موشک‌های کروز استفاده از نیروی آیرودینامیکی در طبقات پایین جَو یعنی در بازه ۳۰ کیلومتر یا ۱۰۰۰۰ پا  است. دومین ویژگی این موشک‌ها توانایی تغییر مسیر و ارتفاع حرکت خود در طول مسیر حرکت و سومین ویژگی نیز برد بیش از۵۰ کیلومتری آنهاست. قابلیت هدایت مداوم در طول مسیر به سوی هدف نهایی از مهم ترین ویژگی های موشک های کروز است.

موشک کروز موشکی راهبردی است و قابلیت پنهان شدن از دید رادار‌های دشمن را دارد، همچنین این موشک دارای موتور توربوفن با تابش حرارتی کم و سطح پرواز پایین است. موشک‌های کروز را می‌توان از نظر اندازه، سرعت (فراصوتی یا فروصوتی) و نحوه پرتاب تقسیم‌بندی کرد. موشک‌های کروز بسته به شیوهٔ پرتاب به سه دسته هواپایه، دریاپایه و زمین پایه تقسیم می‌شوند.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

موشک کروز سومار 

موشک کروز سومار از انواع موشک‌های بومی ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است که دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۳ با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه رونمایی و معرفی شد.

سردار دهقان در مراسم رونمایی از این موشک، طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری‌های پیچیده و نوین در حوزه‌های ناوبری، پیش رانش و سازه برخوردار است را گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

سردار حاجی زاده هم در این مراسم پیام رونمایی از این موشک کروز را بی اثر بودن تحریم ها در روند برنامه‌های دفاعی ایران دانست و گفت که انبوه محصولاتی که برای به کارگیری در راستای اهداف دفاعی کشور دریافت کردیم در سایه تحریم‌هایی به ثمررسیده است که دشمنان آن را تحریم‌های سخت و گزنده توصیف می‌کردند.این نشان دهنده این موضوع است که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارد.

مشخصات فنی موشک کروز 

طول این موشک در حدود ۶ متر و جرم آن هزار و ۲۱۰ کیلوگرم است، چنین ویژگی‌هایی این موشک را بسیار کاربردی و شلیک آن را آسان‌تر می‌کند؛ در بیان ویژگی‌ها و شاخص‌های کاربردی سومار باید تصریح کرد که اندازه نسبتا کوچک و قابلیت حرکت در ارتفاع پایین، شناسایی آن‌ها را برای دشمن بسیار دشوار می‌کند در ضمن این موشک دارای قابلیت رادارگریزی است.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

برد این موشک همواره در رسانه‌ها مورد بحث بوده و ارقام متفاوتی دراین باره ارائه شده است، اما اغلب رسانه‌ها برد این موشک را در حدود ۲۰۰۰ کیلومتر اعلام کرده‌اند. سومار پیشرفته‌ترین موشک کروز ساخت ایران است که توسط محققان داخلی طراحی و ساخته شده است.پرتاب‌گر‌های موشک سومار به دلیل اندازه کوچک و تحرک بالای خود، قابلیت انجام عملیات در تمام نقاط کشور را فراهم می‌کنند. این گونه پرتاب‌گر‌ها امنیت این سامانه را افزایش می‌دهند و همچنین این موشک در این نوع از پرتاب‌گر‌ها می تواند به سرعت شلیک شود.

موشک سومار، سفری از تهران تا تل آویو در چند دقیقه + تصاویر

موشک سومار در رسانه‌های خارجی

شبکه خبری راشاتودی با اشاره به قابلیت‌های سومار  نوشت: موشک سومار «موجب واکنش هراسان رژیم صهیونیستی شد؛ جمهوری اسلامی ایران که به دنبال تقویت توان بخش دفاعی خود بوده، در سال‌های اخیر، به صورت مداوم تسلیحات پیشرفته جدیدی را آزمایش کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در ادعایی این موشک را با کروز مدل «خا-۵۵» روسیه مقایسه کرده و نوشته در صورتی که سومار مانند نمونه روسی عمل کند، برد موشک‌های ایران به جنوب اروپا می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل درود بر دلاوران ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید بر غیور مردان و دانشمندان صنعت موشکی ایران عزیز، بهترین کار برای نشان دادن قدرت موشکی ایران به دشمنان بخصوص اسراییل اشغالگر و انگلیس خبیث و آمریکای جهانخوار زدن یکی از ماهواره های نظامی فرزند ناخلف این دو مکار و شیطان که همان اسراییل غاصب میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
به من که مستاجرم یارانه معیشت بنزین نمیدن اون وقت پدر خانومم که ۱۳۰متر آپارتمان داره کامیون داره سواری داره میدن کسی میدونه چطوری اقدام کنم برا گرفتن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
درود بر غیرت سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر . صلوات خدا بر مومنین و مومنات و لعنت خدا بر ستمگران
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۸:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
درود خدا برسربازان راه خدا.انشا همیشه ایرانیان رادراوج قدرت ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ای جانم خدا قوت یا علی مدد درود بیکران بر طراحان و سازندگان موشک ایرانی از هر نوع درود بی پایان بر پدر موشکی ایران شهید والا مقام شهید سردار حسن تهرانی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۳:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
این بخشی کوچکی از اقتدار ایران در صنعت موشکی هستش این رو مدیون خون شهیدانی مثل حسن تهرانی مقدم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ویروس کرونا درسهای تازه‌ای به دنیا داد کشورهای دارای پیشرفته ترین سلاحهای جنگی و نظامی و اتمی هم آسیب‌های زیادی دیدن و فقط کشورهایی که دارای اقتصادهای قوی با زیر ساخت های درست و جوامع قانونمند هستند از پس این جنگ بیولوژیک بر اومدن و نشون داد کشوری قدرتمنده که اینطوری باشه پس بهتره به جای موشک اقتصادمون رو قویتر کنیم تا آسیب نبینیم و بهتر از مردممون مراقبت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
به امید خداوندمتعال این لطف الهی است که میگن خداوند دردی را داده ودرمانشم نیز داده.این موشک خوشکل نازنین عروسک(سومار)ما با دستان مبارک وضوع گرفته.قهرمانان پرتوان پرقدرت ما ساختند فقط به فقط انتقام کودکان معصوم زیر آوارهای آشیانه هایشان توسط رژیم کودک کش اسرائیل انتقام سخت بااین موشک خوش خط خال وخارچشم دشمنان خواهیم گرفت. این موشک سومار دوحالت داره یکی اینکه شکل رخ قیافه به چشمان دوستانش عین یک عروسک وخوشکل به آدم قوت دل میده.دومی به چشم دشمنانش انگار یک مار زهردار افعی وخارچشمشان میمونه.انشاالله اولین سفرشم اسرائیل باشه بلکه دل خیلی مادران را شادکنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اسرائیل از همه طرف به مرزهای ایران نزدیک شده
حالاهم که با امارت طرح همکاری ریختن
پایگاه های مارو روزدرمیون داره میزنه
چاره ای بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
سلام هموطن ازطرفه یه جانباز جنگ
۲۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اونکه گندشونه آمریکا پوشاک لازمه چون عین السدهمیشه جلو چشاشه و التماس بخدا سربازها ما ملت امام حسینیم انگیزه های سرداردلهامون شهید والامقام سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
موشکی که دشمن داخلی را نتواند نابود کند توانایی نابودی دشمن خارجی را ندارد چون دشمن خارجی بسیار ضعیف تر از دشمن خارجی است
افتاد
Germany
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
دیگه نیاز نیست تا اسرائیل بره اسرائیل همسایه ایران شد همین بیخ گوش ایران امارات ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
به امید خدا اسرائیل را نابود می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۲:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
برای هشدار به به هواپیماهای دشمن در زمانی که جنگ وجود ندارد بجای پیغام رادیویی از شبهه موشک استفاده کنیم هواپیمای دشمن را باید شناسایی کنیم سه بار هم اخطار بدهیم تا برگردد همان اول یک شبهه موشک شلیک می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خودروسازی هم بدهند دست صنایع دفاع حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اون بودجه نیروهای نطامی را اگ روی سنگ بذارند آب میشه، این تبلیغات تجارتی و سیاسیو هم باید در عمل دید در ثانی به سرنوشت شوروی سابق هم یه نظری بیندازید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام درود به برادران سپاه. سیستم موشکی و هوا فضای سپاه سیستم راداری سپاه پیشرفت چشمگیری کرده .مشکل اسرائیل و آمریکا پیشرفت ایران است .الان ایران در خاورمیانه قدرت مطلق هست .افتخار میکنم به برادران سپاه. غرب مکانیزم ماشه را فعال کنید تا نشونشون بدیم فرق ایران با ویتنام ژاپن ونزوئلا .طولی نمی کشد تو خاک اسرائیل پرچم ایران بالا بره. ال سعود و خاندانش تو زندان اوین دستشویی میشورن تو اینده میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
درود بر ‌شیر مردان لیران که با رونمایی کردن چنین موشکهایی چنان هراسی بر تن امریکا و اسرائیل وارد میکنن که خودشون همیشه از ایران ترس دارن. باور کنید چنین خبرهایی که میشنویم ومیبینیم احساس غرور میکینیم که چنین مردان بزرگی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مردم نون ندارن بخورن به خدا اگه ایمان دارید به داد مردم برسید همین الان جلو چشمام دوتا کودک 8ساله 6 ساله یه دختر یه پسر تو سطل آشغالا دمبال غذا میگردن اگه به اسلام اعتقاد دارید به فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
سیدمرتضی موسوی
۱۹:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ما باید تا می توانیم قدرت حزب‌الله لبنان را افزایش دهیم این موشک ها هرچه با کیفیت هم باشند تا برسند آنجا پاتریوت آمریکا وگنبد آهنين رژیم صهیونیستی آنها را ساقط می کنند اما از آنجا که لبنان با رژيم صهيونيستی فاصله ای نداردرهگیری آنها بسیار مشکل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
یه‌موشک‌مارموز‌م‌اسراییل‌داره‌که‌چند‌ثانیه‌عمل‌میکنه‌لطفا ‌فکری‌هم‌برای‌اون‌بکنید‌
اینستاگرام‌و‌گرامهای‌دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
امریکا نابود است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
صنعت وتکنولوژی کشوربایدبروزشودبه سطح قابل بارقابت جهان برسدنه به حرف بلکه عمل
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محسن نصیروند مغان گرمی
۱۷:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام.به امید پیشرفت روز افزون در صنایع دفاعی و موشکی کشور جهت ارتقاءامنیت کشور.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
فقط ماشاء الله بگید که اینم مثل خودرو وتراکتورسازی ایران ودیگر قطعات بنجل دیگر نشه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران اسلامی
۱۶:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم وقت آن رسیده است که به جهت دفاعی روی موشک های با برد بیش از 5000 کیلومتر هم کار کنیم و به دانش ساخت موشک های قاره پیما(تا آمریکا) در اولین زمان دست پیدا کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ماشاالله بچه های سپاه و ارتش خدا قوت دلیران سرزمین مادری
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی مدافع حرم
۱۶:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
امریکا و اسرائیل نابود هستند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
بفرض محال اگر این دو کشور هم نابود بشوند برای مردم ایران نان و آب نمیشود، ۴۰ سال پیش امارات چادر نشین، عربستان شتر سوار، سنگاپور جزیره ای بدنام، ...‌‌‌..‌‌...... و بالاخره ترکیه مفلس بود و ما اگر از کره جلوتر نبودیم همتراز اونها بودیم و حالا؟؟؟؟؟؟؟!!!!! با الدرم بلدرم به جای مناسب و شایسته نخواهیم رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بیاری خداکشورهای دارای بمب اتم رادرهمون کشورمنفجرخاهیم کرد ازاسرااییل تاامریکا وغیرو درودخدا بردانشمندان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آفرین
Switzerland
فرزان
۱۶:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
درود بر مردان امنیت کشورم
کاش منم عضوی از سپاه میشدم چون که عاشق عزت ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام محض رضای خدا به مشکلات مردم برسین به گرانی ها برسین به مسکن به خودرو، والا به خدا به پیر دیگه خوشمون نمیاد زندگی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
موشک خوبه ولی نیروی هوایی حرف اولو تو جنگ میزنه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر حسین زاده
۱۴:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خسته نباشید خداقوت ، حدود دو سال است کارت ملی هوشمند ثبت نام کردیم و صادر نشده ، خواهشا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
افتخار میکنیم به شما فرزندان خلاق رهبری بذارید اسراییل بدین خشم بمیرد بترسد بلرزد شب وروز باچشم باز بخوابد از ترس شما وکاووسش شدید خدا رو شکر مینازیم به این قدرت اقتدار شما که خدا شما رو بالا برده دشمنان رو زبون وخوار وترسو افریده خدا رو شکر ایرانی وشیعه هستم ورهبری عزیز دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
کی امشب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
معلومه امریکاواسرائیل موافق پیشرفت مانیست کاش موشکی بزنیم وسط این خونه نتانیاهوخوشحال بشیم
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۳:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
انشالله باشه 20000هزار کیلومتر داشته باشیم قلب آمریکا خواستیم بزنیم اسرائیل الان دیگه برامون شوخی ساله جرات نداره کاری کنه سختی زندگی به جون بخر هموطن که به نقطه اوج می‌رسیم راحتی در پیش هست
Iran (Islamic Republic of)
خدمتگزار
۱۳:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ماشاالله به سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
عزیزم شما چون ایرانی الاصل نیستی«یعنی تبعه یک کشور دیگر بودن«دوتابعیتی»نمیتوانی عضو سپاه قدرتمند پاسداران بشی.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام به سپاه و ارتش الله اکبر خامنه ای رهبر مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اگر رهبر دستور صادر کنه سه روز کل خاورمیانه و عربستان و خلیج همیشه فارس سپاه میتوانه آزاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۳:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
همه اماده برای از بین بردن رژیم کودک کش اسرائیل .
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
منتظرخبرخوش رونمایی وپیوستن زیردریایی فوق پیشرفته بعثت وحضورش درکنارسواحل لبنان وهم زمان کنارمرزهای آبی و سواحل آمریکابه صورت کاملانامحسوس ونامرئی هستیم دومین خبرخوش فتح مدار۳۶۶۰۰کیلومتری زمین توسط ماهواره برو ماهواره های ایرانه
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
منتظرخبرخوش رونمایی وپیوستن زیردریایی فوق پیشرفته بعثت وحضورش درکنارسواحل لبنان وهم زمان کنارمرزهای آبی و سواحل آمریکابه صورت کاملانامحسوس ونامرئی هستیم دومین خبرخوش فتح مدار۳۶۶۰۰کیلومتری زمین توسط ماهواره برو ماهواره های ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
میگم این لوله ها خالی هستن یا آبی خاکی چیزی توشون ریختن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
توشون پراید گذاشتن
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
داخل پرایدهاهم لیبرال و غربگراها(غربگدا)پنجاه و شصت ساله نشستندنتیجه شداین وضعیت!البته رأی به نااهل وطن فروش که چشم انتظارغرب هست وکاسه گدایی ازغربی ها دستشه بهتر ازاین نمیشه دقیقاهمان جریان برجام
Iran (Islamic Republic of)
مولایی
۱۲:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام وصلوات به روح مطهر سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی وشهید تهرانی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آقا بزنیدش تا با خاک یکسان بشه .
بعدش مشکل ازدواج امثال من رو حل کنید بخدا ۳۵ سال سن دارم نه نامزدی نه زندگی نه هیچی ندارم.
دیگه چقدر گناه کنم منه جوون.
باشگاه تایید کن مرسی
Iran (Islamic Republic of)
علی حسین مولایی
۱۲:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
درود خدا بر رهبر فرزانه انقلاب وسبز پوشان سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خداوند بزرگ و بلند مرتبه حافظ و پشتیبان شما باشه
انشاءالله
دست تمام زحمتکشان حوزه دفاعی کشورم را می بوسم و بهشون افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
درودبرشماباعث افتخاره
Iran (Islamic Republic of)
محسنی
۱۲:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
درود و خداقوت به نظامیان توانمند کشور..به امید افزایش هر چه بیشتر قدرت آنها..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
الله اکبر الله اکبر
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرایل مرگ بر منافقین کفار
درود بر سپاهیان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مرگ بر اسرائیل .
Iran (Islamic Republic of)
Behzad
۱۲:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ما ایرانی هستیم وباغیرت من یک جانباز لر هستم شب گرسنه خواهم خوابید اما زیر بار هیچ کشوری رفت
Germany
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
درود خدا بر سپاهیان و ارتشیان عزیز، ملت بزرگ ایران انتظار دارند نیروهای مسلح ما قدرت بازدارندگی ایران را بایستی انقدر باید بالا ببرند که دشمنان ما تا حد اقل پنج شش هزار کیلومتری احساس امنیت نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
پنج هزار کیلومتر؟ خیلیه ها... مثلا فاصله ایران تا سوئد شاید پنج هزار کیلومتر خط هوایی فاصله داره. عجب فکری کردی. البته یک سری آدم کشهای بی رحم در سیستان و بلوچستان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
پس چرا نمی زنید؟! بزنید اسراییل را که کرونا هم از اسراییل ساخته
Iran (Islamic Republic of)
الله کرم وفایی
۱۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
الله اکبر اللّه اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
این مخالفان الله اکبر چه کسانی هستند
دشمنان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
4 روز مانده به 31 مرداد و در این روز باید از موشک هایی رونمایی کنند که باشد تا دندون امریکا و اسراییل کشیده شود فقط با رونمایی از موشک هایی که باشد
خدایا به حق شاه شهیدان خدایا به حق شاه شهیدان

به حق مولا علی باب یتیمان

به حق ابالفضل آن ماه تابان

قدرت موشکی ایران شود

بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت
شود فراوان به حق محمد و آل محمد
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
هرجنگ افزاریاسلاحی از جمله موشک درسی یکم شهریوررونمایی بشه باید دومدل قدرتمندتروقویتراز اون مدل رونمایی شده بطورمحرمانه داخل انبار هانگهداری بشه تابرآورد ازقدرت واقعی کشورمان برای دشمن وجودنداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اقتدار ایران پرفروغ ترو چشم دشمنان کور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اولا تشکر که پیشرفت های صنایع نظامی نشون میدید ولی ای کاش وادادگان غربگرا و تندروهای بی عقل دستشون از این مملکت کوتاه باشه تا همه ایران (مردم ، دولت ، حاکمیت) بتونند از علم و ثروت غرب و شرق استفاده کنند و بقیه صنایع هم همپای صنایع نظامی رشد می کردند ، در حقیقت برای پیشرفت کشور ما از همه تمدن بشری سواری بگیریم بر اساس مصالح کشور و نه اونا از ما چوپانی بی مزد و مواجب بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۱۱:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
زنده باد ایران و ایرانی و قدرت کشورم.نابود باد دشمنان ایران.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعا که دستتون درد نکنه. چه اسم قشنگی سومار. انقدر قدرت موشکی ایران رو بالا بردید که هیچ کشوری جرات دست درازی نداره به کشور عزیزمون ایران. ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تا کور شود هر آنکه نتوان دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
جدید رونمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
پس جت جنگنده چی؟ نیروی هوایی مهم ترین فاکتور قدرت نظامی و نتیجه جنگ مشخص میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
به مشکلات مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مشکلت بگو تا انجامش بدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
بایدبگیم توروخداتوزمینه هایی که دولت توانایی اداره نداره بیاییدپای کاردورودبرسپاه دورودبریردارحاجی زاده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام مشکلات مردم مربوط به دولت و مجلس می باشد وقتی که رأی به لیبرال ها می دهید نتیجه اش میشود اقتصاد و فرهنگ داغون شما ها می می خواهید که بفهمید که هر چیزی از کدام مسئول بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
تا از نظر نظامی قوی نباشیم امنیت اقتصادی پشیزی ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۴:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
برو به دولت بگو به مجلس بگو . ابنها وظیفشون تامین امنیته و کارشون رو به بهترین نحو انجام میدن . دولت و بقیه ارگان های اجرایی اقتصادی نمیتونن امنیت رو به اقتصاد شکوفا تبدیل کنن به نیروهای مسلح مربوط نیست .
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
اینو باید به رئیس جمهور محترم و وزرا بگید نه به دلیرمردانی که شب و روز دارن زحمت میکشن و قدرت اقتدار منطقه ای ما رو با همین موشک ها حفظ کردند که من و شما در آسایش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مشکلاتاقتصادی مردم رئیس جمهور حل خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
کلید حل مشکلاتت را از کسی که بهش رای دادی بخواه نه از سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
موشک که واسه مردم نون و آب نمیشه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
کسی که بهش رأی دادی وزیرلیبرال وغربگراش از جمله وزیرراه شهرسازی حتی زمان زلزله کرمانشا پانگذاشت که ببینه مردم اونجاچه برسرشون آمد؟ بااین حال سپاه وارتش و بسیج همه جاپای کاربود وضعیت اقتصادراازآنهایی که به دنبال غرب وبرجام بیفرجام بودندسوال کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۸:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا و نوچه هایش با دم شیر بازی نکنند ؛ لازم باشد تل آویو که هیچ ، موشکی میسازیم که تا واشینگتن و نیویورک هم بیاید و خواب و خوراک را بر مستکبرین جهانی حرام کند.
آخرین اخبار