معاون اول رئیس جمهور:

مصمم هستیم واکسن کرونا را تامین کنیم/ کره جنوبی برای ممانعت از ارسال دارو به ایران پاسخگو باشد

جهانگیری گفت:‌ برخی کشور‌ها مانند کره جنوبی ارزمان را بلوکه کرده اند و از ارسال دارو به ایران خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز پزشک اظهار کرد: هفته گذشته به دکتر نمکی گفتم که علاقه دارم در مراسم روز پزشک شرکت کنم چرا که جامعه پزشکی سهم جدی و بی نظیر در مسائل کشور دارد و همواره این نقش برجسته بوده است؛ به همین دلیل وقتی از اقشار مختلف درباره  اعتماد به گروه‌های مختلف سوال می‌شود مردم درصدر همه اعلام می‌کنند که به پزشکان اعتماد دارند.

او با اشاره  به اینکه در داستان کرونا کادر درمان کار بزرگی کردند که در تاریخ ایران ماندگار و ثبت خواهد شد، گفت:  نخست اینکه کار درمان که همیشه وظیفه شان بوده است به نوع دیگری انجام دادند، وقتی همه اعضای خانواده بیمار را ترک می‌کردند این گروه ایستادند و از بیماران مراقبت کردند و این ایستادگی تا جایی بود که برخی از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: بیش از  ۱۶۰مدافع سلامت شهید شدند و این تلخ و تکان دهنده است چرا که ما سرمایه‌های جامعه را از دست دادیم، اما از جهتی پیام ایثار و از خودگذشتگی در تاریخ ایران ثبت و ماندگار شد.

شعار‌ هر خانه یک حسینیه تحقق پیدا کند

جهانگیری با اشاره به اینکه اگر از زبان مسئولان سلامت درباره نحوه برگزاری مراسم صحبت شود مردم اعتماد می‌کنند، گفت: حرف مسئولان سلامت در این شرایط تعیین کننده است و خواهش می‌کنم دوستان به کمک وزارت بهداشت بیایند و شعار‌هایی مانند هر خانه یک حسینیه تحقق پیدا کند؛ مراسم‌ مطابق پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود البته که تحقق همه این‌ها کار دشواری است.

او با بیان اینکه آثار مهم طرح تحول سلامت را در دوران کرونا دیدیم، تاکید کرد: دولت آنچه در توان دارد در شرایط سخت تحریم و کرونا به صحنه خواهد آورد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در مناطق دور افتاده بیمارستان داریم و بخش‌های ویژه تجهیز شده است  در واقع  در وزارت بهداشت  توانستند ظرفیت‌های خود را بالا ببرند.

او بیان کرد: یکی از غصه‌های من این بود که در روز‌های نخست شیوع کرونا کادر درمان ما برای مداوا لباس و اقلام حفاظتی نداشتند و تن و بدن ما می‌لرزید که چطور ما به عنوان مسئول اجازه می‌دهیم کادر درمان با حداقل‌ها کنار کادر درمان قرار بگیرند، اما به فضل الهی در مدت کوتاهی نه تنها نیاز کشور را تامین کردیم بلکه تبدیل به کشور صادر کننده شدیم.

جهانگیری با اشاره به تلاش‌ها برای تامین ارز مورد نیاز و تجهیزات پزشکی گفت: امروز با همه تنگنا‌های ارزی که داریم تامین دارو در اولویت اول کشور است و هر ماه با وزیر بهداشت، رئیس بانک مرکزی، وزیر جهاد و کشاورزی و وزیر صمت جلسه می‌گذاریم تا کنترل کنیم ذخایر کالا‌های اساسی مناسب است.

در ایران کسی مخالف برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله نیست

او بیان کرد: از امشب مراسم عزاداری محرم آغاز می شود و برای مردم ایران، شیعیان و مسلمانان عاشورای حسینی موضوع استثنایی است و همه می خواهند حضور داشته باشند و به شکل سنتی عزاداری کنند و حتی اقلیت های مذهبی به امام حسین و حضرت ابوالفضل ارادت خاصی دارند و کسانی نمی تواند این ارادت را از مردم ایران جدا کند.

جهانگیری  گفت: این عاشورای حسینی که ایران را بیمه کرده است  به شکل دیگری برگزار خواهد شد و جفاست این موضوع را به یک موضوع دو قطبی تبدیل کنیم که عده ای موافق و عده ای مخالف برگزاری مراسم باشند، اما باید توجه داشت که در ایران کسی مخالف برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله نیست و باید خلاقیت در برگزاری مراسم اعمال شود.

کره جنوبی با پول خودمان دارو به ما نمی دهد

او ادامه داد: باید توجه داشت که تامین ارز بسیار دشوار است، ما در برخی کشور‌ها مانند کره جنوبی ارز داریم  و تعجب می‌کنیم که آنها حاضر نمی‌شوند با پول خودمان دارو به کشورمان بیاید.

جهانگیری افزود: کشور‌هایی مانند کره جنوبی که پول ایران را بلوکه کرده اند در تاریخ چگونه می‌خواهند پاسخ بدهند، این کشور‌ها در همه ضربه‌هایی که به مردم ایران می‌خورد باید پاسخگو باشند و مسئول هستند ما بیش از ۷ میلیارد دلار پول در کره جنوبی داریم و نفتمان را فروخته ایم و باید بتوانیم دارو و کالا‌های اساسی وارد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور و دکتر نمکی هم گفته اند مصمم هستیم که واکسن کرونا را در هر جا که تولید شد وارد کنیم همچنین واکسن آنفلوانزا را به میزان نیاز تامین خواهیم کرد و باید توجه داشت شرایط تحریم سخت است، اما دولت و مسئولان مصمم هستند که نگذاریم کادر پزشکی خسته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بدبختی مارو گرفته که این کره ای هم برا ما آدمیزاد شدن رررررررررررررررد دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
کره جنوبی یه کشور بدبخت و تحت سلطه آمریکا هستش و از خودش اختیاری نداره خاک تو سرش. باید گوششو پيچوند
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۸:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
کره در حدی نیست که پول ما نده زور بذاریم پشتشون.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۸:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
برخی کشور‌ها مانند کره جنوبی ارزمان را بلوکه کرده اند و از ارسال دارو به ایران خودداری می‌کنند. شما که دیپلماسی صحبت کردن با دنیا رو بلد بودید. سیاست های غلط شما فقط با افزایش تحریم ها شد.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
باسلام اقای جهانگیری با جومونگ تماس بگیرید با مسئولین کشور شان در خواست کنه پولهای ایران را که بلوکه کردند ازاد کنند جومونگ ایران امده ایرانیهارو دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام. به همین خیال باش. جومونگ فقط توی فیلماش قدرت داره. این دولت کثیف کره جنوبی است که دلشون حتی به حال بیماران ایرانی هم نمیسوزه و نوکر آمریکا هستن. مثل ژاپنی ها که برای سالروز حادثه هیروشیما یادبود برگزار میکنن ولی حق شعار دادن علیه آمریکای جنایتکار ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
به جوري مي گي پول خودمون كه انگار ارثيش هست. يعني پول مردم معني ندارد!!!
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
شما ادعا می کنین واکسنش را ساختین پس چی شد؟ تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
واکسن غرب راابدا نخواهیم زد
France
Ali
۱۶:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مگه قرار نبود با برجامتون حل کنید مشکلاتو
هسته ای رو دادین جاش یه بیگ لایک گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۶:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
شماکه در ادعا برای دنیا خط ونشان میکشید حالا نمی تونید حقتون از کره بگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
یک‌نفر‌بود‌که‌میگفت‌‌مانفتمان‌‌را‌حتی‌تا‌چند‌ماه‌اینده‌به‌کره‌پبش‌فروش‌کردیم‌تحریم‌اثری‌ندارد‌‌حالا‌بیاید‌جواب‌بدهدکه‌چطور‌متوجه‌نشدن‌که‌مثل‌بقیه‌موارد‌کلاه‌سرشان‌رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نفت بهشون نفروشید شما هم واردات از کره را تحریم کنید ببینید چطور به غلط کردن میفتند وقتی میبینن شما عرضه عمل کردن ندارید فقط حرف میزنین اونا هم پول ما را پس نمیدن
آخرین اخبار