ژاپن: تحرکات پکن در دریای جنوبی چین را با نگرانی پیگیری می‌کنیم

سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد مسائل دریای جنوبی چین به شکل مستقیم با صلح و ثبات منطقه ارتباط دارند و بطور مشروع جامعه بین‌المللی و ژاپن را نگران می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، سخنگوی دولت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد: دولت این کشور در پی اقدامات و تحرکات اخیر پکن در دریای جنوبی چین و بخصوص شلیک موشک‌های بالستیک به درون آب‌های این حوزه آبی، تحولات این منطقه را با نگرانی پیگیری می‌کند.

سخنگوی دولت ژاپن گفت: مسائل دریای جنوبی چین به شکل مستقیم با صلح و ثبات منطقه ارتباط دارند و بطور مشروع جامعه بین المللی و ژاپن را نگران می‌کنند.

خبرگزاری کیودو در ادامه نوشته است: چین چهارشنبه گذشته دو موشک بالستیک به درون آب‌های دریای جنوبی چین شلیک کرد و نشریه چاینا مورنینگ پست به نقل از یک مقام نظامی ارتش چین نوشت این اقدام دولت چین هشداری به آمریکا بوده است.

برخی منابع خبری اعلام کرده بودند چین چهار موشک بالستیک به درون آب‌های دریای جنوبی چین شلیک کرده است.

این اقدام دولت چین در دریای جنوبی چین یک روز بعد از آن انجام شد که گزارش شده بود هواپیمای جاسوسی آمریکا بدون مجوز وارد حریم هوایی یک منطقه پرواز ممنوع شده است که در آن نیروی دریایی چین در حال برگزاری مانور بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار