جمعیت هلال احمر استان قم اعلام کرد؛

کاروان سلامت قم در راه سیستان و بلوچستان

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم در قالب اجرای طرح ملی نذر آب در شهرستان ایرانشهر و دهستان ابتر خدمات رسانی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از جمعیت هلال احمر استان قم، نشست هم اندیشی اعزام کاروان سلامت در قالب اجرای طرح ملی نذر آب به استان سیستان و بلوچستان با حضور خیران و پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر قم برگزار شد.

امیرحسین علیمردانی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم در این نشست اظهار کرد: طرح ملی نذر آب به منظور هدایت کمک‌های خیران و مردم برای تامین آب مناطق متاثر از خشکسالی است که در کنار آب رسانی به این مناطق ارائه خدمات درمانی با اعزام کاروان سلامت را نیز در دستور کار خود قرار داده‌است.

او افزود: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم در قالب اجرای طرح ملی نذر آب سه از ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه امسال بر اساس ابلاغ سازمان داوطلبان هلال احمر کشور در شهرستان ایرانشهر سیستان و بلوچستان و دهستان ابتر در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، ارائه بسته‌های حمایتی، فرهنگی، معیشتی، نذر آب، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای کودکان با همراهی تیم سحر معاونت امور جوانان هلال احمر استان خدماتی را ارائه خواهد کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم  با اشاره به این که اعزام کاروان سلامت به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه روستایی و شهری در نظر گرفته شده است گفت: تیم کاروان سلامت اعزامی از قم متشکل از پزشکان متخصص اطفال، زنان و زایمان، آنکولوژی، قلب، فوق تخصص ریه، دندانپزشک و همچنین کادر درمانی پیراپزشکی شامل روانشناس بالینی، ماما، تکنسین دارویی با امکانات و تجهیزات کامل به همراه دارو و تیم‌های پرستاری و همچنین برخی از خیران است و به منظور ارائه خدمات بشردوستانه به صورت کاملا داوطلبانه در شهرستان ایرانشهر و دهستان ابتر استان سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت.

علیمردانی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته نیز کاروان سلامت در قالب طرح نذر آب در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان اجرایی شد که در این طرح، هلال احمر قم با کمک خیران، در خصوص رفع برخی از کمبود‌ها از جمله تهیه آب شرب و تهیه و توزیع تانکر آب روستایی، اقدام‌های موثری را انجام داد.

او اظهار کرد: تاکنون دو نشست هم اندیشی با حضور خیران و پزشکان داوطلب هلال احمر قم در زمینه اعزام کاروان سلامت در قالب اجرای طرح ملی نذر آب سه به منظور تامین امکانات و تجهیزات برگزار شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار