فیروزی: دستگاه بادسنج در مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی وجود داشت

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون دو و میدانی نبود دستگاه بادسنج برای ثبت رکورد بانوان دو و میدانی کار در مسابقات جایزه بزرگ را تکذیب کرد.

قاسمعلی فیروزی مسئول کمیته مسابقات  فدراسیون دو و میدانی  در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت نشدن رکورد ریحانه مبینی و سارینا ساعدی در مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی به علت نبود دستگاه باد سنج اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و رکورد‌های بانوان دو و میدانی کار ثبت شده است و منتظر هستیم تا جواب تست دوپینگ این ۲ ورزشکار اعلام شود.  

او ادامه داد: زمانی که مسابقات دو و میدانی به پایان می‌رسد باید مراحل سپری شود تا رکورد ورزشکاران ثبت شود و در همه جای دنیا نیز شاهد این اتفاق هستیم. کمیته پزشکی فدراسیون دو و میدانی تست دوپینگ رکورد داران جایزه بزرگ را برای آزمایشگاه معتبر کلن آلمان ارسال کرده است و یک ماه تا ۴۰ روز طول می‌کشد تا نتیجه تست‌ها بیاید و بعد رکورد‌ها ثبت می‌شود.  

فیروزی درباره غیبتش در مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی گفت: من مریض شدم و به بیمارستان انتقال یافتم. البته مسابقات را پیگیری کردم و در جلسه شورای فنی گزارشی از عملکرد دوندگان ارائه شد و مشکلی در این باره مشاهده نکردیم.  

رکورد پرش طول ۴۵ سال پیش بدون دستگاه بادسنج ثبت شد 

مسئول مسابقات دو و میدانی گفت: دستگاه بادسنج در مسابقات جایزه بزرگ وجود داشت و مسئول بانوان هم رکورد مبینی را در پرش طول به ثبت رساند. البته زمانی که خانم شادپور، ۴۵ سال پیش رکورد پرش طول را زد دستگاه بادسنج وجود نداشت، اما اکنون این دستگاه را در اختیار داریم و رکورد ورزشکاران به طور دقیق ثبت می‌شود.  

فیروزی درباره لیگ دو و میدانی گفت: طبق پیش بینی‌ها ۱۰ تیم دو و میدانی در ۲ بخش بانوان و آقایان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور شرکت می‌کنند. علاوه بر این، جلسه فنی با نمایندگان تیم‌ها را روز جمعه برگزار می کنیم که در این نشست تعداد تیم‌های شرکت کننده به طور دقیق مشخص می‌شود.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار