شگرد نیجریه‌ای مرد پلید ایرانی برای فریب ساده لوح‌ها

عامل کلاهبرداری نیجریه‌ای یک میلیارد و نود میلیون ریالی در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌و بویراحمد از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان با شیوه نیجریه‌ای می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ روح اله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد و نود میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام شده بود، که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


بیشتربخوانید


وی در ادامه افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، کلاهبردار از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، واتساپ) با شاکی تماس گرفته و به او پیشنهاد می‌دهد که مقدار زیادی پول نصیبش خواهد شد، به شرط اینکه به او کمک کند تا پول هنگفتی را جهت کمک به امورات خیریه در ایران، از کشورش خارج کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: در این روش از کلاهبرداری، کلاهبردار با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی یا ارسال ایمیل به افراد قربانی، با جعل عناوین مختلف از جمله انجام امورات خیریه، تاجری ورشکسته سعی در فریب کاربران و اخاذی از آنان را داشته است. معمولا در ابتدا از کاربر خواسته می‌شود تا یک مبلغ اولیه را برای پوشش هزینه‌های بانکی و امورات گمرکی ارائه دهند و به محض ارسال اولین پول، کلاهبرداران غیب می‌شوند.

این مقام مسئول هشدار داد: کاربران اینترنتی در مواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها که به اشکال مختلف شکل می‌گیرد، هیچگونه توجهی به ترفند‌های آنان نکرده و هیچ ارتباطی از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی و ... با آن‌ها نداشته باشند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار