با حضور وزیر نیرو؛

عملیات آبگیری سد قدورنی آغاز شد

عملیات آبگیری سد قدورنی با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو، استاندار کرمان و نمایندگان مردم جنوب استان کرمان در مجلس آغاز شد.

عملیات آبگیری سد قدورنی آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عملیات آبگیری سد قدورنی با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان با حضور  اردکانیان وزیر نیرو، استاندار کرمان، نمایندگان مردم جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین  آغاز شد.

محسن امیری معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: حجم مخزن سد قدرونی راور ۴۴ میلیون متر مکعب است که با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان احداث شده است و ارتفاع سازه آن ۵۰۰ متر می‌باشد.

او ۴۴۱ کیلومتر مساحت حوزه آبخیز داری این سد دانست و بیان کرد: میانگین بارندگی بلند مدت این منطقه ۲۵۰ میلیمتر است.

امیری هدف از ساخت این سد را تامین آب شرب شهرستان راور دانست و گفت: اگر آورد رودخانه مناسب باشد مجددا بررسی منابع آبی صورت می‌گیرد در صورت امکان بحث تامین آب شهر زرند در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته است قرار است از این سد ۳.۵ میلیون متر مکعب برای شهر راور، ۱.۶ میلیون متر مکعب برای صنعت و ۱.۲ برای مسایل زیست محیطی در این منطقه اختصاص یابد گفتنی است این پروژه برای تامین آب کوتاه مدت (تا سال ۱۴۲۵) شهر راور نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار