در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر نیرو مطرح شد:

برای انجام پروژه‌های کرمان ۱۵ میلیون دلار نیاز است

استاندار کرمان گفت: امسال، سال پایان کار دولت است وخیلی پروژه‌ها باید به تولید برسند، استان کرمان برای انجام پروژه ها در دست اقدام ۱۵ میلیون دلار تامین مالی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،فدایی، استاندار کرمان، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور اردکانیان، وزیر نیرو ، در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، گفت: امسال سال مهمی است، سال پایان کار دولت  وخیلی پروژه‌ها باید به تولید برسند و فرمایش مقام رهبری در سال جهش تولید محقق شود.

رودری، رییس سازمان برنامه بودجه استان کرمان در این جلسه با اعلام این که استان کرمان یکی از استان‌های پرجمعیت کشور است و در این زمینه رتبه ۹ را داریم، گفت:جمعیت روستایی استان بیشتر است و این استان ظرفیت بالایی در معادن و کشاورزی دارد.

رودری تصریح کرد: حدود یک درصد نرخ تورم استان کرمان از کشور کمتر است.

رییس سازمان برنامه بودجه استان کرمان با اعلام این که مجموعه اقدامات پروژه های استان کرمان  بررسی شده است، گفت: ارزیابی در اقتصاد مثبت  و وضعیت اقتصاد بهبود پیدا کرده است.

او افزود:۵۹۲ پروژه اقتصاد مقاومتی استان انجام یا در حال تکمیل است و ۲۴ پروژه جهش تولید در حال انجام و ارزیابی هستند.

رودری با اشاره به اینکه ما نیازمند تامین مالی هستیم تا پروژ‌ه های اقتصاد مقاومتی را تکمیل و تمام کنیم، بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری قبلا انجام شده است.

او اظهار کرد:۱۴ هزار اشتغال با انجام این پروژ‌ه ها ایجاد شده است.

رودری با اعلام این که انتظار می‌رود  ۲۸ پروژه استان تامین مالی شود ،گفت:باید بعضی از این پروژ‌ها در سطح ملی مطرح تا تامین مالی بهتری انجام شود.

او افزود:برای انجام پروژه ها  ۱۵ میلیون دلار تامین مالی نیاز است.

حسینی نژاد ،رییس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جهش تولید نیازمند منابع مالی هستیم، گفت:۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد صندوق توسعه ملی و ۱۰ هزار بانک‌ها موظف به تامین آن بودند که فقط ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تامین شده است.

او افزود: واحد‌های تولیدی دچار چالش شدند امیداوریم اعتبار ها تامین شود تا واحد‌های ما کار تولید خود را آغاز کنند.

مروجی، رییس سازمان صمت جنوب استان کرمان با اعلام اینکه معادن ما در جنوب کرمان کوچک مقیاس هستند، گفت: همه برنامه معدنی ما در منطقه رمشک است که  متاسفانه برق ندارند.

او افزود: ما در دوسال آینده ۳۰ مگاوات برق در منطقه رمشک نیاز داریم، پروژه‌های ما آماده هستند اما مشکل تامین برق داریم.

شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: پست برق شهرستان کهنوج  امروز و در این شرایط سخت  افتتاح شده است.

او افزود:کشاورزان ما در تامین سوخت مشکل دارند و نیاز است ماهی ۴۰۰ لیتر سوخت به چا‌ه های مجاز اختصاص یابد.

اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که یکی از مسائل مهم ایجاد پست‌های برق ساردوئیه برای معادن این منطقه است، افزود:برای پست برق میانجیل، جبالبارز و دلفارد نیازمند اعتبار هستیم.

او با اشاره با این که لایه روبی رودخانه هلیل را در برنامه‌های خود قرار دهید،اظهار کرد:در استان کرمان سد صفارود روی سرشاخه‌های هلیل ساخته شده که باعث آسیب به هلیل و خشک شدن جازموریان شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.