ترامپ: آلمان ضعیف‌تر از آن است که پروژه نورد استریم را لغو کند

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از آلمان برای پرداخت میلیارد‌ها دلار به روسیه گفت که برلین در موقعیتی نیست که چنین پروژه بزرگی را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته اعلام کرد از تهدید آلمان برای خروج از پروژه گاز رسانی نورد استریم ۲ حمایت می‌کند، اما فکر نمی‌کند برلین قدرت انجام این کار را داشته باشد، زیرا از نظر امنیت انرژی بیش از حد ضعیف است.

ترامپ روز گذشته در سخنرانی که داشت گفت دولت آمریکا مدت‌هاست که به همتای خود در ناتو توصیه می‌کند از پروژه گازی نورد استریم ۲ خارج شود هرچند در حال حاضر برلین به شدت به انرژی روسیه وابسته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از پیشنهاد روز گذشته برلین درباره احتمال تحریم این پروژه در ارتباط با مسمومیت منتقد کرملین حمایت کرد. او گفت: «اما فکر نمی‌کنم آلمان در حال حاضر در چنین موقعیتی باشد. زیرا آلمان از نظر انرژی در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد. آن‌ها دارند همه نیروگاه‌های خود را می‌بندند، نیروگاه‌های هسته ای، زغالی و بسیاری از نیروگاه‌های دیگر را می‌بندند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد «آن‌ها خود را در موقعیت بسیار بدی قرار داده اند، رک و پوست کنده بگویم بسیار بسیار بد.» او گفت ناتو برای این است که از اروپا در برابر روسیه حفاظت کند، اما آلمان میلیارد‌ها دلار را به این کشور پرداخت می‌کند.

خط لوله نورد استریم ۲ به منظور دو برابر کردن ظرفیت کنونی سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب خط لوله نورد استریم با سرمایه گذاری مشترک گاز پروم روسیه و پنج شرکت اروپایی در حال انجام است. این خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری به شدت مورد انتقاد ترامپ قرار دارد.

روز گذشته، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده بود آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، احتمال تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۲) را در واکنش به مسمومیت مشکوک منتقد کرملین با ماده شیمیایی منتفی نمی‌داند.

پیش‌تر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، از روسیه خواسته بود در روشن شدن پرونده «آلکسی ناوالنی» منتقد کرملین کمک کند و در غیر این صورت برلین حمایت خود را از خط لوله گازی نورد استریم ۲ برخواهد داشت.

آلکسی ناوالنی از منتقدان دولت روسیه است که چندی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و اکنون در بیمارستانی در آلمان بستری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
درود به ترامپ با اینکه دشمن ماس اما برای مردمش از نظر اقتصادی کلی کار کرده و کل دنیا رو نابود کرده و خودش داره ماهی گیری میکنه این چارتا تظاهرات و و داد و بیداد همش الکیه
Germany
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ دیوانه شدی
آخرین اخبار