رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی:

۱۲درصد فوت شدگان حوادث رانندگی در مشهد معتاد متجاهر هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: حدود نیمی از جان باختگان سوانح رانندگی پنج ماه نخست امسال در مشهد عابر پیاده و ۱۲ درصد آنان معتاد متجاهر بودند.





به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ حمیدرضا دهنوی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۴۹ درصد جانباختگان سوانح رانندگی در مشهد عابر پیاده، ۳۶ درصد موتورسوار، ۱۳ درصد سرنشین خودرو و ۲ درصد نیز دوچرخه سوار بودند و در این سوانح عابران پیاده و موتورسواران دو گروه پرخطر محسوب می‌شوند.

او ۴۱ درصد جانباختگان تصادفات در مشهد را مربوط به معابر اصلی و بزرگراه‌های شهری دانست و افزود: از دو راهی غدیر تا میدان سپاد معابر بحرانی برای تلفات انسانی می‌باشند و در این بین معتادان متجاهر نیز به مشکل عمده تبدیل شده‌اند به طوری که بیشترین میزان تردد این معتادان در محدوده بلوار بابا نظر بوده است.

بیشتر بخوانید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون پنج طرح جمع آوری معتادان متجاهر در مشهد انجام شده و همین اقدام مقداری به کاهش فوتی‌های این قشر منجر شده است، همچنین شهرداری وعده داده پایان مهرماه از محدوده پل عباسپور تا ورودی پنجتن در این شهر به طول سه کیلومتر نرده فلزی به ارتفاع ۱۷۰ سانتیمتر نصب کند.

سرهنگ دهنوی بیان کرد: در مدت یاد شده مجروحین ناشی از حوادث رانندگی در این استان ۲۷ درصد و شمار جان باختگان ۶ درصد کاهش یافته است که این آمار در مشهد برای مجروحین ۲۸ درصد و جانباختگان سه درصد کاهش داشته است.

او وضعیت بزرگراه‌ها را در خصوص تصادفات منجر به فوت نامناسب دانست و تصریح کرد: کاهش سه درصد فوتی در مشهد شکننده است و با توجه به کاهش تردد‌ها در شرایط شیوع کرونا این ارقام نشان می‌دهد سرعت رانندگی افزایش یافته است، آمار فوتی مجروحان در بیمارستان در مشهد با افزایش همراه بوده که نشان می‌دهد سرعت رانندگی به خاطر خلوتی معابر در مشهد افزایش داشته و منجر به تصادف شدید شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی تاکید کرد: فعال شدن نظارت با سامانه‌های ترافیکی و دوربین‌های کنترلی و آگاهی رانندگان از این سامانه‌ها دستکم موجب کاهش ۳۰ درصدی تردد ناوگان باری برون شهری از درون کلانشهر مشهد خواهد شد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.