بهره برداری از ۳ مخزن بتنی آبرسانی به روستا‌های غیزانیه اهواز

بهره برداری از ۳ مخزن بتنی آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه اهواز با حضور فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران، استاندار خوزستان و مسئولان استانی انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهره برداری از ۳ مخزن بتنی آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه اهواز شامل؛ مخزن بتنی ۳۲۰ هزار لیتری روستای ابویورو به نام شهید عباس کردانی، مخزن بتنی ۳۲۰ هزار لیتری روستای شمه به نام شهید صالح صالحی و مخزن فایبرگلاس ۱۲۰ هزار لیتری روستای سودان به نام سردار شهید حسین اسدالهی امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان به صورت نمادین در روستای شمه غیزانیه اهواز انجام شد.

این ۳ طرح آبرسانی به همت قرارگاه جهادی دست حاج قاسم در ۳ روستای غیزانیه به بهره برداری رسید و علاوه بر آن فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به همراه جمعی از مسئولان استان خوزستان به منظور رسیدگی به روستا‌های محروم غیزانیه اهواز در این منطقه حضور یافت و مشکلات مردم این منطقه بخصوص مشکل آبرسانی را بررسی کرد.

او همچنین از نوجوان مجروح شده در حادثه کوی ابوالفضل (ع) که به دستور رهبر معظم انقلاب در بیمارستان بقیه الله سپاه تحت درمان قرار گرفت عیادت کرد، همچنین بازدید از روستا‌های شمه، ابویورو و سودان و بهره برداری از مخازن آبرسانی به این سه روستا از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

فاز سوم طرح آبرسانی به غیزانیه به صورت آزمایشی و فاز دوم این طرح به صورت رسمی با حضور جمعی از مقامات قرارگاه خاتم الانبیا و مسئولان استان به بهره برداری رسید. البته پیش از این ۴ پروژه از گام دوم طرح آبرسانی غدیر در ایستگاه "ام الدبس" در دشت‌آزادگان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آن‌ها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است و آب شرب این بخش شامل؛ دهستان مشرحات و دهستان غیزانیه از ۳ منبع تامین آب شامل تاسیسات آب شیبان، تاسیسات یادگار امام خمینی (ره) منشعب شده از کانال کوت‌امیر و تاسیسات کمتوله آب زیرزمینی شهرستان رامهرمز تامین می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.