گام دوم و سوم پروژه آبرسانی به غیزانیه اهواز بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت آب‌و فاضلاب خوزستان گفت: گام دوم پروژه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه اهواز عصر یکشنبه به صورت رسمی و گام سوم این پروژه به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صادق حقیقی پور در حاشیه بهره برداری از گام دوم و سوم طرح آبرسانی به غیزانیه  بیان کرد: گام دوم پروژه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه با هدف بهره مندی ساکنان روستایی ۴۹ دهستان غیزانیه و مشرحات به بهره برداری رسید.

او افزود: با اجرای این پروژه انتظار می‌رود ۲۰ هزار نفر از ساکنان غیزانیه آب پایدار دسترسی داشته باشند؛ مطابق استاندارد تعریف شده برای آب پایدار روستایی، هر مشترک آب و فاضلاب روستایی باید روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت آب شرب داشته باشند.

حقیقی پور بیان کرد: البته ما قادر به تامین آب مورد نیاز ۲۴ ساعته ساکنان بخش غیزانیه هستیم، اما به دلیل نوع شبکه توزیع موجود در این بخش روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت امکان توزیع آب شرب وجود دارد که مطابق استاندارد است.

او با اشاره به اینکه در گام دوم ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده افزود: گام دوم این پروژه شامل ۲۸ کیلومتر لوله خط انتقال به قطر ۶۰۰ و ۵۰۰ میلیمتر بود. البته بخش عمده‌ای از طلب پیمانکار باقیمانده و بابت این همکاری در تکمیل پروژه تشکر می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: گام سوم پروژه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه شامل لوله گذاری به طول ۳۰ کیلومتر و قطر ۴۰۰ میلیمتر پلی اتیلن است.

او ادامه داد: در گام سوم نیز ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که لوله مورد نیاز آن بر عهده بنیاد مستضعفان، و تکمیل کننده آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بود.

حقیقی پور گفت: انتظار می‌رود با وارد مدار شدن گام سوم این پروژه، آب شرب ۸۰ روستا با جمعیت ۲۵ هزار و ۹۵۰ نفر پایدار شود.

او افزود: پس از اجرای این سه گام، تنها مشکل آب شرب چند روستای کوچک بخش غیزانیه باقی می‌ماند که باید شبکه توزیع و خطوط انتقال آب آن‌ها اصلاح شود.

بخش عمده‌ای از مشکل آب شرب روستا‌های بخش غیزانیه با تکمیل گام دوم طرح آبرسانی حل شد، زیرا ایستگاه تقویت فشار نزهه نقطه ثقل بیشتر روستا‌ها است؛ تکمیل گام سوم این طرح نیز در پایدارسازی آب شرب روستا‌های شرق غیزانیه تاثیرگذار است.

در گام دوم این پروژه آب شرب روستا‌های رامشیر که از چاه‌های کمتوله آب دریافت می‌کنند، از شرق اهواز جدا شد تا تاسیسات کمتوله به روستا‌های شرق اهواز آبرسانی کنند.

آب شرب بخش غیزانیه شامل دهستان مشرحات و دهستان غیزانیه از سه منبع تامین آب شامل تاسیسات آب شیبان، تاسیسات یادگار امام خمینی (ره) منشعب شده از کانال کوت‌امیر و تاسیسات کمتوله آب زیرزمینی شهرستان رامهرمز تامین می‌شود.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آن‌ها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.