کسب ده مقام برتر در مسابقات قرآنی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین گفت : باید آموزش و پرورش در تربیت قرآنی و دینی دانش آموزان اهتمام جدی داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیین تجلیل از برگزیدگان استانی مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین با تأکید بر جایگاه رفیع و بی مانند قرآن کریم به عنوان کتاب راهنمای سعادت زندگی بشر گفت : انسان امروزی به پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف دست یافته است، اما مشکلات گوناگون اخلاقی، فرهنگی و روانی که گریبان گیر بشر امروزی شده است به دلیل دوری از معنویات و کم توجهی به دین و مذهب و دوری از یاد خداست.

علی الماسی فرد افزود: موضوعی که می تواند تسکین دهنده آلام انسان باشد، یاد و خاطر خداوند رحمان است که از طریق توجه و تدبر در آیات قرآن کریم و احادیث معصومین علهیما السلام حاصل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هرسین با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت به مثابه دو بال پرواز برای انسان است افزود: نظام آموزش و پرورش کشور همانطور که از نام آن پیداست؛ دو موضوع آموزش علمی و درسی و آموزش معنوی و اخلاقی را به عنوان اهداف بزرگ خود در نظر گرفته است تا دانش آموزانی تربیت شوند که بتوانند جامعه اسلامی را به سمت آرمان‌های بزرگ خود سوق دهند.

یونس جباری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش با اشاره به روند برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت: امسال با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، برگزاری مسابقات با شیوه‌ای جدید و با استفاده از بستر فضای مجازی و بخصوص برنامه شاد انجام شد که با تدابیر همکاران، همراهی والدین گرامی و تلاش و کوشش دانش آموزان توانستیم ده رتبه برتر استانی را در این دوره کسب کنیم .

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین ضمن تشکر از مجموعه آموزش و پرورش بخصوص ریاست اداره، تلاش‌های او را در رشد و ارتقای همه جانبه آموزش و پرورش شهرستان شایسته تقدیر دانست و افزود: رشد آموزش و پرورش در مسائل آموزشی تصاحب رتبه‌های بالا در سطح استان که اخیراً حاصل شد نشان از برنامه ریزی دقیق و تلاش گسترده مجموعه دارد.

او گفت: کسب رتبه‌های برتر استانی وکشوری دانش آموزان عزیز در رشته‌های قرآنی و فرهنگی نیز این موضوع را ثابت کرد که مجموعه فرهنگیان، دانش آموزان و والدین آن‌ها توانسته اند با تعاملی مطلوب به این مهم دست پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه نباید توجه زیاد به دروس مدرسه باعث فراموشی توجه به قرآن شود گفت: شکر خدا همه دانش آموزانی که در عرصه قرآنی صاحب مقام و رتبه هستند، وقتی کارنامه درسی آن‌ها را نگاه می کنیم می‌بینیم که در حیطه درسی و علمی هم توانمند هستند و این موضوع باعث نشده که درس و مشق آن‌ها ضعیف شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار