توسعه دو برابری فضا‌های مذهبی اطراف حرم مطهر رضوی

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: در سه سال اخیر بالغ بر ۴هزار و ۵۶۰ مترمربع فضای مذهبی جدید در منطقه ثامن در دست انجام است که این رقم دو برابر کل دوره اجرای طرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در بازدید از پروژه‌های مذهبی و مساجد در حال ساخت و برخی رقبات وقفی موجود در محدوده اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، گفت: یکی از موارد مورد توجه در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ایجاد و توسعه فضا‌های فرهنگی و مذهبی بوده است.

او افزود: پس از آغاز اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی دو مسجد امام هادی (ع) و مسجد امام خمینی (ره) واقع در قطاع ۳، محدوده بلوار شهید شوشتری "شارستان قطاع۳" ساخته شده است.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه در حال حاضر مسجد امام صادق (ع) در حاشیه بلوار رضوان، مسجد صاحب الزمان (عج) در حاشیه بلوار شهید حاجی حسنی کارگر، مسجد ارشاد در محدوده شارستان ته پل محله و مسجد حاج فرهاد در حاشیه کوچه مخابرات، در حال ساخت می‌باشند، ادامه داد: با توجه به تاکید بر موضوع تسریع در گسترش امکانات رفاهی اطراف حرم و به ویژه فضا‌های با کاربری مذهبی و فرهنگی، در سه سال اخیر دو برابر اجرای طرح درض ۲۵ سال گذشته است.

نعمتی بیان کرد: نسبت به مساجد و سایر اماکن و رقبات وقفی موجود در سطح منطقه نیز تعاملات خوبی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داشته ایم که موضوعات مربوط با رقبات وقفی موجود در منطقه تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار